Trappuppgångar.

Ibland är det väldigt jobbigt att bo i en lägenhet. Folk ställer sig och pratar kl 05.00 på morgonen utanför ens sovrumsfönster. (tänk på att det finns folk som har lite sommarlov) inte nog med det, nej utan man går in o stampar som fan i trappan med så det ekar som bara den!
Ibland kan jag sakna mitt gamla hus där jag bodde när jag va liten och upp till 20 års ålder. Där var uterum, en fin trädgård, en damm och mysiga uteplatser, plus mitttt rum och där var ingen idiot som stod utanför mina fönster.
Sedan blev man Ystad-bo i februari detta år och då får man stå ut med att man inte har någon trädgård, inte ens en balkong och en massa idioter som håller på, även att tvätta är ett dilemma. Folk snor ens tvätttid, torktumlaren funkar inte så man får hänga upp tvätt på alla tänkbara ställen i vår lilla lägenhet. AHHHH, man blir rasande.
Fast är glad att man inte bor i Tomelilla längre, i lördes natt mördades ju en kille där? Var är samhället på väg?

Våra små söta bebisar (katterna) väckte mig imorse med, men som tur var kunde jag somna om ;)

Pojken har varit hemma i 10 dagar nu och åkte tidigt imorse tillbaka till malmö. Han skulle ut med båten idag och åka till ystads hamn ;) då är han lite nära mig iaf. :) sen kommer han hem på onsdagskväll igen!

Sen är det midsommar - "midsommarafton, midsommarafton - då är livet som en fest"
Det är bara det att vi vet inte vad vi ska göra, ingen av kompisarna verkar kunna hitta på nått, så vi kanske åker hem till hans föräldrar eller mina kanske ;)

Idag blir det kanske stranden med Mariella. :) får ju steka huden lite!

Magen kurrar, grr, orka gå o kolla i kylen om det finns något ätbart? Ska jag eller ska jag inte? Det är morgonens stora fråga!






Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0