Jordgubbspajen.

56544-599Nu har jag gjort jordgubbspajen, tänkte servera den kall så den stelnar lite. ;)
Först gjorde jag ett pajskal och lät det stå kallt, sen gratinera jag den i ugnen så det blev hårt (hum, svårt att säga med glutenfri pajdeg, det är alltid lite mysko..).
Sen gjorde jag vaniljkrämen, och till slut gjorde jag maräng smeten. Och i botten av pajskalet skulle vaniljkrämen ligga, sen skulle man strö över jordgubbarna och sist marängsmeten. Sen in i ugnen så marängtäcket fick fin färg. Och nu på slutet smälte jag lite choklad och smeta över, plus mitt fina strössel ;) Nu står den i kylen och väntar på att bli uppäten! :)

Receptet hittar ni här.

Erkänn ni blir sugna? :)

Bild: Privat





Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0