Trött.

En dags ledighet är för lite. Man borde alltid vara ledig typ två eller tre eller varför inte fyra? Jag har flängt runt som en jojjo idag. Har varit på stan ju, tvättat världens berg. Har varit med mina föräldrar på lite ärenden. Varit på torpet och rastat svärföräldrarnas hundar. Och nu har jag precis gått en halvtimmes promenad. Klarade inte gå den långa rundan som jag gjort de andra kvällarna. Jag har såna jävla blåsor på hälarna att jag inte ens klarade ta på gympadojjorna. Fick gå i ballerina, och gå promenad i rask takt med blåsor och ballerina är inget att rekomendera. Så jag beslutade mig för att satsa på lite kortare runda ikväll. Får ta igen det när mina hälar har läkt. Ikväll ska jag njuta av en burk cola och en liten påse vingummi. Det är jag värd. Så är det med den saken. Har ju dragit ner på läsk, godis och andra onyttigheter. Men en dag i veckan ska man faktiskt få njuta av något man tycker om. Och ikväll ska jag njuta i fulla drag.

Borde egentligen ta tag i diskberget som samlats i köket. Men jag blundar när jag går förbi. Om jag blundar tillräckligt hårt så kanske det diskar sig själv? Jag prövar iaf.

Imorgon är det dags för jobb. Igen. Plommonspäckad karré med kokt potatis, pressgurka, brunsås och gelé står på menyn. Mums. Alltid kul att laga sån mat till de boende (äldreboende). För de uppskattar verkligen sån mat. Man får alltid så mycket beröm för det. Och beröm är aldrig fel.
Jag är helt slut i kroppen, eller snarare axeln om jag ska uttrycka mig rätt. Som sagt så är en dags ledighet för lite. Ska jobba på måndag med. Men jag längtar till tisdag, då är jag ledig, sen jobbar jag - ons, tors, fre, lör, sön, mån. Jippi. Men bra med pengar iaf. Jag har alltid fickor att stoppa dem i. Eller shoppa loss för. Det är aldrig fel.
Nu ska jag ta en dusch, sen krypa ner i soffan alldeles ensam (K jobbar) och kolla på "och så kom Polly".
Ska nog fixa en liten tallrik med melon och brieost också. Me like.

Ha en underbar kväll sötnosar. ♥

Later.



Postat av: Anna

Vad skönt att jobba så mycket ändå. Visst så många dagar dagar i sträck är jobbigt, men pengarna behövs alltid.



Vi får planera in en dag och sticka till malmö.



Sätt plåster på hälarna när du ska ut, det brukar funka hehe.



Kram kram

2009-08-30 @ 09:54:29
URL: http://annak84.blogg.se/
Postat av: Elina

Så härligt det är med jobb igen! - NOT

2009-08-31 @ 15:49:03
URL: http://tankarisweetvalley.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0