Diskberg.

Nu ska jag ta tag i diskberget som står så fint i vasken. Eller nåt. Jag fullkomligt HATAR att diska. Diska är något av det tråkigaste man kan göra. Och inte tala om att vika tvätt (vilket jag redan har gjort). Damma står också högt uppe på HATAR listan.
Jag jobbade idag. Var väldigt snabb idag kändes det som. Hann att baka bullar, göra två ananaspajer, två tårtbottnar till en beställning i helgen, chokladkräm till tårtorna och förberedde två skink/broccoli pajer till imorgon. Plus att jag gjorde en gudomlig kalops (som tog slut!!), gästerna älskade kalopsen och det var riktigt roligt! Fixade även strömmingslåda och korvstroganoff. :)
Börjar bli mer accepterad av vissa stammisar som har gått dit och käkat i över 10 år, så det känns bra. Det tar tid, pensionärer gillar inte förändringar. Det ska vara som det har varit de senaste 20 åren. Men men, de börjar mjukna! :)

Nu ska jag som sagt ta ett grepp om diskborsten sen ska jag springa ut på en kisserunda med Nelly. Sen bär det iväg mot Sjöbo. Björn ska laga min iPhone (igen...). Sprickor i glaset igen. Det må vara världens bästa mobiltelefon men fan vad den är känslig. Min gamla Sony Ericsson tålde mycket mer, till och med ett fall från balkongen. Min kära iPhone hade typ dött av det. Men det är tur Björn kan laga! :)

Lååångt inlägg. Disken ropar på mig nu!
Bye bye!




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0