Angelica är ledig!

Morgonen börjar med att pojken ställer om sin klocka hela tiden så gång på gång vaknar jag av hans väckarklocka. Och han är som en zombie. Till slut får jag iväg honom till jobbet? Fast han kanske sover längre bort på gatan, han var helt jättetrött! Men men, jag ligger kvar i sängen och tror att jag ska somna igen. Och precis när jag lyckats somna så börjar grannen mitt-i-mot att flytta ut alla sina saker från lägenheten och här är en flyttfirma. Jaa, så blev det med den sovmorgonen. Och inte nog med det så står hyresvärden utanför och pratar (väldigt högt dessutom).. Fast något positivt var att hyresvärden hade med sig ett nytt torkskåp till tvättstugan! Hell yeah. Det behövdes. Och idag ska jag tvätta och allting. Så fucking great. Där var iaf en bra sak idag än så länge nu på morgonkvisten. Förutom-dom-där-flyttkillarna-som-pratar-i-trappuppgången. Fast å andra sidan så kände jag den ena killen. Simon. En kille som gick i ettan när jag gick i trean. En väldigt snäll grabb. (Kankse kommer jag sakna vissa ändå från skolan, men inte många från min egen klass). En annan bra sak var att jag kolla mitt konto med min internet dosa. Ingenting kan väl bli bättre när man ser att lönen har kommit in. Mycket pengar dessutom. Det lönar sig att jobba även om det är svårt att gå upp på morgnarna. Det är det enda som är jobbigt, att gå upp ur sängen. Okej, det är väl ingen hit när det är 48 grader i köket i heller kanske, men som sagt så börjar vi vandra mot höst. Ganska mysigt på något sätt. Fast det har varit konstigt, först har vi en väldigt varm sommar (ungefär alla dagarna jag jobba) sen nu bara blir det mörkare och kallare. På så här kort tid. Det är underligt tycker jag. Från tropisk värme till höst direkt. Inget därimellan (då när jag är ledig). Aja, jag ska inte klaga. Snart kommer min fina höstkappa fram. Min svarta fina kappa som jag har fått från pojkvännen. Än så länge funkar min fina skinnjacka alldeles utmärkt, nästan lite för varmt med, så kappan får vänta några veckor till.

Nästa vecka börjar skolorna. Och det känns mega-super-duper-jätte konstigt att jag inte ska dit. Annars hade man i denna veckan börjat införskaffa sig lite "skol-kläder". Men det känns verkligen konstigt att man inte ska tillbaka. På ett vis kommer man sakna vissa. En del snälla grabbar från ettan, min lillebror som nu börjar trean - man kommer sakna hans tjat om att jag ska ge han arbete som han kan använda. Jag kommer sakna Martina, och Lauras och mina fjantiga tider. Ja, till och med kommer jag sakna vissa lärare som man fick bra kontakt med. Hum, först går man och längtar i tre år över att man ska sluta skolan och nu när man väl har gjort det så kommer det kännas tomt över att inte gå dit. Det var en trygghet att ha skolan, något-att-gå-till-varje-dag. Nu bara letar man jobb hela tiden, ska skriva in mig på arbetsförmedlingen (men jag vill inte bli tvingad till något datortek), man pratar om A-kassa som man aldrig har behövt bekymra sig om annars. Men jag ska få tag på ett jobb - så är det bara!

Men men, nu när jag har fått ur mig lite gnäll och tankar så ska jag väl förberedda mig för dagen. kl 10 kommer Micke och hjälper mig att borra och såntdära, så vi får upp hatthyllan. Sen är han även snäll och hjälper mig få upp mina fina tavlor i betongväggen.
Efter Mickes besök så ska jag vandra ner i stan och köpa Killah jeansen som ligger och väntar på mig. Me Like. Ska även vandra inom på Princess och H&M och köpa mig en eller två tröjor. Behövs kan jag tillägga. Sen ska jag ha en körlektion - det var väldigt längesedan. Hon har haft semester som jag kör med, och jag har jobbat som en galning. Så idag gäller det. Kommer säkert gå åt skogen. Har säkert glömt allt. Haha, nej bara skoja!
Sen kl 14 så ska jag tvätta. Jippi, världens största tvätt-lass. Hur jag ska få ner den stora högen i tvättstugan är en annan femma? Men men det ordnar sig nog.
Sen ska jag väl se om det finns någon vän som har tid med mig. Sen kommer pojken hem kl 23 ikväll. Han jobbar nu från 8 - 23. Palla har restaurang tider. Nej, tacka vet jag storköks tider. 8-17 ungefär. ;)

Ha en trevlig dag!

Kram
56544-35

Nu har jag varit och shoppat. Det var mycket folk på stan.
Detta här införskaffa jag mig:
  • Ett par mörka stuprörs jeans, Killah
  • En ljusrosa huvtröja, H&M
  • Ett lite mörkare rosa baslinne, H&M
  • En v-ringad stickad ljusrosa tröja, H&M
  • En vinröd T-shirt med guldtryck, Vila
  • Ett pärlhalsband, H&M
Det bästa av allt var när jag stod i kassan på H&M så glömde hon ta betalt för två tröjor så det blev lite billgare. Kanon. ;) Okej jag är kanske elak som inte sa något men jag brukar vara snäll annars.
Nu är det dags för körlektion.

Körlektionen gick väl hyffsat, har ju inte kört på över en månad nu. Körde en sprillans ny BMW idag. Ojojoj, vad skön att köra.
Efter det blev det en fika på stan med Martina, (under tiden man hade tvätt i maskinen). Hann även med att köpa en tröja till Koffe så den ska han få ikväll när han kommer hem.
Och nu ska jag bara dega resten av kvällen, ska ju jobba imorgon. Ska vara alldeles själv i köket imorgon. Men det kommer jag klara galant.

Nej, disken kallar på mig. (Koooom Angelica.... Kooooom)






Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0