Arbetslös

Idag är det min första dag som arbetslös och det suger! Åkte till Tomelilla idag för att skriva in mej på arbetsförmedlingen ( är fortfarande skriven i Tomelilla). Fick för det första vänta i 1 timme bara för att prata med någon, då svarar hon "Nämen du behöver inte sitta i kö, du kan sätta dig vid datorn direkt och skriva in dig"... Jaha, men ett stort jävla tack! (irriterad). Ja och den här datorn och jag ville inte direkt samma saker. Så den och jag var inte direkt bästa kompisar. Sen när jag blev klar med det efter många om och men (!) så fick jag stå i kö igen för att prata med tanten, den här gången bara i en kvart (wooohooo). Sen fick jag komma in och gå igenom allt jag precis fyllt i (?). Sen måste jag åka dit igen nästa vecka, på någon jävla information?.
Arbetsförmedlingen är det största skämtet som finns. Jävla skit säger jag bara. Men man måste ju vara inskriven där för att kunna få A-kassa tills man hittar ett jobb. Men jag måste nog säga att det är enklare att leta jobb på egen hand. Som sagt Arbetsförmedlingen är ett stort jävla skämt. (!!!)

När jag väl var klar på det stället så snabba jag mig inom på Bo ohlsson för jag skulle köpa nya glas. Sen gick jag bort till farmor och farfar. De bjöd på mat! :) Sen var det dags att åka med bussen 13.20 till Ystad igen. För kl 14 hade jag bestämt tid med Micke som skulle komma och hjälpa mig att hänga upp en spegel. Svårt att hänga upp saker på en betongvägg utan borrmaskin. Så han kom och gjorde det och det blev skitbra! (!!)
Sen kom Lillebror in och hälsa på. Han vänta på att hans körkortsteori skulle börja. Så han kommer sen igen och väntar på att mamma ska sluta jobba så han kan åka hem med henne. Men det gör absolut ingenting. Får jag lite sällskap ju! :)

Nu är Koffe tillbaka i lumpen och det är tråkigt, men han ska försöka komma hem varje kväll. Det är ju inte så långt. Han gillar att sova hemma och jag gillar att han är hemma! :)

Ha d fint.


Jag drömmer om en fin kofta, men den jag ser framför mig har jag ej hittat! Hum, vill ha min egen fantasi-dröm kofta. ....

P.S jag glömde nämna min kära LIllebror i mitt inlägg häromdagen när jag skrev att jag uppskatta mina föräldrar väldigt mycket. Och han blev lite "ledsen" över att jag inte nämnde honom! Haha. Joakim jag tycker om dig med! D.S

Ikväll blir det pizza med älsklingen och Lillebror :)



Postat av: Jessica

Haha!! detta måste jag ju bara kommentera.... Du har ju lika stor tur som jag =) .... Hur ska man kunna veta att man ska sätta sig där först liksom samt vad man ska göra där om man inte varit arbetslös förr?? Sen dessa dumma datorerna, tror jag fick börja om mitt 4 ggr minst för det hängde sig... Och det där mötet som gav noll.... Plus att de verkligen kan begära av en att ta jobb i norrland om de anser att jag matchar deras önskemål... IDIOTER!!!
Usch ja!!

2006-09-06 @ 09:58:05

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0