Året var 2006.

Förra nyårsafton firades i Skivarp hos några vänner. Festen var kul ända fram tills 12 slaget, sedan börjde dem flesta par bråka (och till och med slåss)...Fast inte vi! Vi var så kära och även lite deppiga för vi visste att efter några dagar så skulle K hjärtat lämna mig för han skulle in i lumpen. Men nyår var ganska kul.
Det blev den 14 januari och fyllde 20 år som firades med en stor fest. Med en massa kära vänner. Tragedi på kvällen var när vi upptäckte att någon hade stulit 1000 kr från mitt presentbord och 200 kr från mammas. Tråkig avslutning på kvällen.
Den 4 februari tog jag det stora steget. Jag flyttade hemifrån. Jag blev sambo. Med världens finaste K.
I slutet av februari så gav mamma oss en kattunge som vi döpte till Ceasar, han är en norsk skogskatt/perser. Det var K's för-tidiga-20-års-present.
28 Februari fyllde K 20 år och det firades med en fest här i lägenheten med en massa vänner.
Efter någon vecka så tyckte K att vi skulle skaffa en katt till, en lekkamrat till Ceasar. Så blev det. Teddii, en svart bondkatt.
13 april var det årsdagen, det blev restaurang besök. Och när klockan blev 23.09 (klockslaget vi blev tsm) så tog K fram en ring och fråga om jag ville förlova mig med honom. Svaret blev ja.
Skolan blev drygare och drygare. 9 juni gick jag och klassen nere på stan och vråla "För vi har tagit studenten, fy fan vad vi är bra". Det var en härlig fylla som man sent kommer glömma. Fick även en film från studentdagen lite senare och fick då reda på att vi hade varit inne på arbetsförmedlingen och vrålat "Var är jobben?". Det var kul, för det kom inte jag ihåg. Hade inte en anning. Men kul att se. Fast pinsamt att se sig själv så full på film.
Efter studenten började man känna sig orolig över allt som hette arbetsförmedling, alfa-kassan och CV.
Men jag skaffa sommarjobb på Vigs Ängar och jobba otrligt mycket under sommaren.
Även på hösten höll jag mig kvar på Vigs Ängar, fick även vikariat på Bollerup, där trivdes jag skitbra.
Där jobba jag ganska länge och jobba även på Vigs ängar då.
Kommit back lite i kröningen och dataprov på körskolan för att jag har jobbat, men börjar komma någonstans nu känns det som!
8 december mucka K från lumpen, världens bästa dag.
Julafton är sjukt överskattad. Även min jul, jag trodde jag skulle få trevligt, men ack så fel jag hade. Jag fira jul med släkten tack vare för att mamma hade julen hemma, annars hade jag låtit bli. Så uppskattad är man av sin släkt känner jag. Men klapparna var fina, något plus över dagen.
Det blev julfest hos svärföräldrarna och där var det bättre stämning och god mat.
Nyårsafton (idag) känns meningslöst, ingen av våra vänner kan festa med oss? Så min mamma tyckte inte vi skulle sitta själv så vi ska fira med dem och deras vänner.

Så nu blir det till att ruffsa om håret och sminka ansiktet.
Linser eller brillor? Det är dagens stora fråga!

Det var en sammanfattning av mitt år.

vi närmar oss den 14 januari med stormsteg. Då är man inte längre 20 utan 21!



Postat av: Runetilde

Your site and you will reach the big successes, thank, it was interesting.

2009-09-10 @ 10:33:56
URL: http://runetilde.blogspot.com

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0