Jag är trött.

Hej. Jag heter Angelica och är trött. Vill ni veta varför? Jo. jag har jobbat sen 6 imorse. Jag har varit med och lagat mat till ett julbord på 400 personer. Dom åt mycket. Speciellt köttbullar. Dom var inte kloka enligt min mening. Jag har aldrig sett så mycket köttbullar i hela mitt liv. Det var väldigt mycket folk. Och varje person skulle ha julmust och en godispåse. Vi hade jävligt mycket att göra, but hey Baylisen (vet ej hur det stavas, men ni vet sån dära choklad/gräddlikör) hjälpte imorse. Oj, vi drack alkohol på arbetstid, men bara ett pyttelitet snapsglas. Men vad gör det? Så som vi slet idag! När klockan närma sig 15.00 så hade alla snorungar ätit upp och då fick vi mat (tack!!). Det var gott. Sen skulle vi ta hand om all mat som blev över. Jag har aldrig i hela mitt liv sett så mycket mat, vi fick ta med oss hem. Det gjorde jag. Till min mamma och pappa. Sen efter allt mat-besvär så städa vi hela köket. Det var jobbigt efter denna stressiga dag. Men vi var grymma och gjorde det ganska snabbt. Det var min sista dag på Bollerup (sorgligt). På slutet var alla så trötta och fnissiga. Vi skratta åt allt. Det var roligt tyckte jag.
Jag fick två julklappar och en blomma från mina arbetskamrater. Det var gulligt tyckte jag. v Kommer sakna alla de gulliga förvirrade tanterna! :)

Det är anledningen till varför jag är trött. Det blev jobb i 10 timmar, nu har jag jobbat sen i söndes. Jag är trött. Jag ska gå upp imorgon bitti med. Kl 06.30. Då ska jag jobba. Jag kommer vara död imorgon kväll. Eller kanske inte.

Nu ska jag ta ett fotbad. För mina fötter är arga på mig nu. Dom tycker inte om att gå på så hårda köksgolv så många dagar i rad. Men det var en rolig dag, trots allt slit.

Det gynnar inte med över 50 timmar arbetad tid denna veckan. Men det blir cash i plånboken. Kaaatcchhiiing. (Ni vet det dära ljudet som låter när man får mycket pengar).




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0