Julafton (?)

Det är snart lillejulafton? Det känns som om det vore mars eller april månad, känns som en tidig höst på vädret. Antagligen är det vädret som gör att det känns som om det inte är jul. Det känns skumt. På lördag och söndag får man juklappar. Och detta året vet jag bara två saker som jag ska få. Jag brukar typ veta om allt jag ska få. Så det ska bli spännande i år. På lillejulafton ska vi till min farmor och farfar. Och äta mat och umgås och så kommer "farmor-tomten" och delar ut klappar. Sen äter vi äcklig jävla överreklamerad gröt. Det är vidrigt.
På söndag ska vi fira jul med min mamma och pappa. Det blir en massa mat, spel, julgodis, äcklig gröt, klappar som kommer ta fem timmar att dela ut (det finns ju småungar i släkten nu och dom får ju vars 2 miljoner paket). Sedan blir det att alla sitter och pratar om vad dem har fått, sedan är jag uttråkad. Tur att Koffe kommer vara med mig iaf, så man slipper sitta och längta efter honom.
Fast först ska jag jobba mellan 07.30-16.00 både lördag och söndag. Money, money, money! :) (Dollartecken i ögonen!! )
På måndag ska vi på julfest hos svärföräldrarna. Det brukar vara mycket trevligt. God mat, trevligt folk, spel, alkohol och en massa trevligheter. Och man slipper sitta i flera timmar och dela ut klappar, för det är bara dem tre minsta barnen som får klappar.
Så helgen kommer innehålla en del. :)

56544-168 Överreklamerad jävla gröt. Det är inte ens gott, hur kan folk längta efter den?




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0