Skitkallt.

Jaha, börja jobba 06.30 imorse. Fast jag tyckte att tanterna på jobbet mest satt idag. Vi servera bara 25 lunch idag kanske så vi hade lugnt och skönt. Så hela dagen har varit som en rast, men visst det är lugnt. Jag fick betalt ändå.

Idag kom den första snön. SÅ HEMSKT! Usch, hatar snö. Och det blev genast skitkallt. Fan minusgrader ute.
56544-138

Så när jag kom hem till mamma efter jobbet så körde vi ner till Bo Ohlsson så jag kunde köpa vantar till älsklingen, han ska ju göra sin slutövning i lumpen nu och då ska han sova ute nu i flera nätter, så han åker på lördag! så jag fick tag i ett par skinnhandskar till honom.
Inhandla även julgardiner till köket, en stjärna som jag ska ha i vardagsrums fönstret, en julduk som jag ska ha på soffbordet. Japp, nu börjar det bli julkänsla. Klapparna är redan klara. Har en enda kvar och den är till älsklingen! :) Sen när jag kom hem till kära Ystad, så vandra jag bort till Åhlens och köpte en mössa både till älsklingen och mig. En svart till honom och en vit till mig :)

Det hjälpte nog att jag skällde och gnällde över Alfa-kassan igår för idag jävlar i det så fick jag papper. Får utbetalning imorrn. På hela 972 kr. (wiiieehooo, kryss i taket). Oj så mycket pengar. Eller inte. Tur jag har så mycket jobb! :) Gnälla hjälper, det är bevisat.

Kl 20. kommer älsklingen hem med pizzor, eller ja, kebabtallrik till mig. :) Jag vet ej vad han ska käka. Sen är det OC ikväll, typiskt det ska gå samma tid som Top Model. Men jag måste se OC, har följt de sen avsnitt ett. Så jag måste se det. Får sappa mellan programmen, måste se vem som åker ut! Denna gången hoppas jag verkligen att Jade åker ut! Håller tummarna för det!





Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0