Dagen.

Dagen började med att älsklingens mobil inte väckte oss då den skulle. Den hade dött, dumma batteri.
Men skönt att sova iaf, utan att bli störd av någon som undrar om jag kan jobba.
Underbart.
Jag började dagen med att gå bort till min gamla skola, för min gamla lärare skulle hjälpa mig med en sak, jag behövde några papper som jag visste att hon hade. Och jag hälsa på lite gamla skolkamrater. Kul att se tvåorna och de nya treorna ;)

Sen gick jag och älsklingen ner i stan och köpte presenter till Maloue som döps nästa söndag. Och Mariella som blir 23 på måndag. Till Mariella blev det presentkort på MQ på 150 kr. Och till Maolue blev det en jättesöt tavla, som såg ut som en bok. På ena sidan skulle man sätta in ett foto på barnet och på den andra sidan skulle man blanda ut gips och ta handavtryck och skriva datum och namn. Hon i affären sa att det var en omtyckt present, för det var ett sånt fint minne.
Köpte det på "Prins Lee & Sessa Lou". Fina saker där inne.

Efter vår jakt på presenter så gick vi och käka lunch. Sen gick vi hem och jag prata med mamma i telefon. Och hon grät och var jätteledsen. Hennes 2 åriga norska skogskatt Tusse hade blivit väldigt sjuk. (Han har redan problem med sitt hjärta och får medicin varje dag för det)... så mamma blev orolig och sa att hon skulle till Malmö, till djursjukhuset. Och jag erbjöd mig att följa med som stöd, och hon ville ha med mig. Så hon kom och hämta mig och vi körde in till Malmö.
Väl inne på djursjukhuset, så röntga dem Tusse (lungorna, men de kunde inte hitta något fel där. Sedan tog dem tempen på honom men just då hade han ingen feber, han hade 38.7. Hemma hos mamma hade han haft 40.5 och det är väldigt mycket för en katt, sedan tog dem blodprov på söta Tusse och sen sa dem att han skulle ligga på sjukhuset över natten. Så med en gråtandes mamma gick jag därifrån och försökte övertyga henne om att han har det bra där. Så vi körde hem.

Och sen umgicks vi med Mariella, hon fick sin present idag. För hon jobba på sin födelsedag. Sen kom Martina och Daniel. Skönt med sällskap när älsklingen jobbar. Och nu har dem gått och nu har jag tid att blogga lite...
Skönt att träffa Martina gumman, hon och Daniel åker till Turkiet imorrn och ska vara där i två veckor. Jag är inte ett dugg avundsjuk. Jag lovar, inte ett dugg. JAAA Okejdå. Jättemycket.

Fusk.




Postat av: Qaroline

Sätt in Rosabandet i din blogg!
mer info i min blogg ; D

2006-10-13 @ 20:02:54
URL: http://Qarolinew.blogg.se
Postat av: Kissottwa

Hello!I enjoyed looking around Your web-site! Keep up this great resourse! With the best regards!

2007-12-29 @ 11:04:56
URL: http://kissottwa.blogspot.com

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0