Jobb, jobb, jobb

Bara massor av jobb. Tralalala....

Ja, dagen bestod av jobb, tsm med Ann = massa prat och skratt och bra tempo!
Fick reda på att en på jobbet blev sjukskriven tills nästa onsdag och resultatet blev:
  • Jobb på onsdag
  • Jobb på lördag
  • Jobb på söndag
  • Jobb på måndag
Där rök min och pojkvännens helg tsm, men i vilket fall som helst så skulle han nog jobba ändå, så då kan jag också lika bra tjäna lite pengar. 99 kr i timmen plus 40 kr i OB tillägg är väl inte helt fy&skam?
Aja, det gynna mig med jobb och jag är glad.

Det är bara så typsikt, imorse ringde Belleuve hemmet och fråga om jag kunde jobba, men då var jag redan på väg mot kära Köpingebro. Alla mina andra vikare jobb ringer mig när jag inte kan jobba. Suck, vad störigt.
Efter detta samtalet så ringde det en person lite senare på dagen och fråga om jag kunde komma till Svedala och jobba. Vad är det med folk? När jag redan är upptagen med jobb så ringer alla andra, sen vissa dagar när man sitter hemma och degar så ringer ingen, absolut ingen. Vad orättvist det kan vara!

Vad har dagen mer erbjudit?
En tågresa, med en massa tanter som satt och gnällde över "dagens ungdomar". Hörde deras samtal väldigt tydligt och det handla om att vi ungdomar inte ville arbeta.
Svar till tanter: Jo tanter, vi vill jobba, men det är svårt att få jobb för man ska vara 20 år gammal och ha 5-7 års erfarenhet och det vet inte jag hur det går ihop. Och  ni tanter är gamla som dinosaurier och fortsätter jobba, därför får vi unga inga jobb.
Hatar att sitta och lyssna på sånt trams... Precis som om man går i skolan i 12 år och sen inte vill jobba?

Visst, hade jag haft pengar så jag hade klarat mig hela livet hade jag nog skippat jobb ;)

Dagen fortsatte med ett besök av mamma, hon var ändå i närheten.
Lite tv-tittande, titta igenom post (får bara en massa crap)
köpte mat på Makedonkan (Ahhhh vilken kock man är hemma, suck orka laga mat när man gjort det hela dagen?)

Nu bjuder dagen på en dusch. Hej




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0