Söndag

Jaha, upp kl 7 och börja göra sig fin inför dop. Svårt att bestämma mig för vilka kläder jag skulle ha på mig. Men det blev den vita skjortan med mina mörkblåa stuprörsjeans och mina bruna mocka stövlar. Hade mitt svarta sidenband i midjan och min bruna fina skinnjacka på mig. Den börjar bli skitsnygg nu när den börjar bli sliten. Grrr. Gillar det! Men börjar snart bli för kallt med skinnjackan. Men du kommer fram igen, för du och jag är bästa vänner.
Jaha tog tåget till Tomelilla vid 8.00 sen var jag hos mina kära föräldrar en stund sen körde vi till kyrkan för dopet började kl 10.
När vi kommer in i kyrkan ser vi att det är tre barn som ska döpas. Suck. Vad lång tid det kommer att ta.
Och så rätt jag hade, det tog evigheters evigheter. Ahh så tråkigt det var.
Men när vi väl kom därifrån bjöds det på god mat. Och Maloue - barnets som döptes, blev glad för presenten, eller ja vi får väl säga att hennes mamma och pappa blev glada för det.

sen tog jag tåget hem och umgicks med pojken när han kom hem igår kväll. Mys.





Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0