Dom blåa (?)

Ja mitt förra inlägg råka försvinna från bloggen? (Fattar inte...)
Det blev blått - moderaterna vann. Gud så tragiskt. Det borde vara rött.
Men att folk är så jävla dumma som röstar blått är en fråga! En väldigt bra fråga! Varför röstar man på dem?
Aja, det är demokrati och då får man stå ut med resulatet med. Även om det är tragiskt.
Sverigedemokraterna gick hårt fram i Skåne. Varför? Hur kan man lägga en röst på dem? Det är som att kasta bort en röst!
Usch ja.


Jag säger som min mamma sa i måndes

"Nu kommer dem Blåa och kör Sverige i botten, sen om fyra år kommer dom Röda och bygger upp allting igen som dom brukar få göra när dom Blåa kommer in och härjar fritt"



Postat av: chelsea

varför är vi dumma som röstar på modertaterna? & varför tycker du att de röda borde vinna då?

2006-09-24 @ 12:29:49
Postat av: Angelica

Jag tycker inte att dom blåa står för bra grejor bara. Och eftersom jag är arbetslös just nu så kommer det bli svårare för mig att skaffa jobb. Plus att dom vills CHOCK höja försäkringar om man har bil. Jag har en kompis som redan betalar 6000 kr om året för en bil och det ska höjas till 12 000 kr. Det tycker inte jag är rimligt. Jag gillar dem röda mer helt enkelt. Min åsikt bara.

2006-09-24 @ 12:58:58
URL: http://wippzi.blogg.se
Postat av: chelsea

du säger endast de negativa sakerna om moderaterna. och sedan så motiverar du inte varför du tycker dem röda är bättre? aja.

2006-09-24 @ 18:05:18
Postat av: Angelica

Ja de har säkert en del bra saker med. Men det har de flesta parti. Jag tycker det är mest negativa saker med Moderaterna. Jag tycker dom röda är bättre för att de tar hand om dem som är sjuka bättre, dom vill inte tvinga folk som har problem med värk och sådant att börja jobba. Är man sjuk så är man och då ska man inte behöva jobba 2-3 timmar om dagen för då får man ligga till sängs resten av dagen tills det är dags att börja jobba nästa dag. Jag tycker deras bilförsäkringar är billigare. När man är arbetslös så gynnar dem röda mig mer, för dom borgerliga vill sänka a-kassan. Och jag förstår verkligen inte hur dom tänker då, hur ska man kunna betala en hyra då? Nöjd? Så därför förstår jag inte varför man röstar blått, om man bara tittar närmre på dessa punkter..

2006-09-24 @ 18:53:14
URL: http://wippzi.blogg.se
Postat av: chelsea

okej, jag förstår dig. men det ger dig inte rättighet till att säga att vi är dumma i huvudet! vi är mest troligen inte det, eftersom det är en stor mängd människor som röstar på moderaterna. då måste det finnas något bra med dem!

2006-09-24 @ 22:05:20
Postat av: Angelica

Svart till Chelsea.
Rättighet och rättighet. Mina kompisar som har röstat på dom blåa som inte har någon motivering alls mer än "vi tycker att Göran Persson är ful!" Då kan jag verkligen tycka att det är knas. Men visst röstningen är till för att man ska kunna välja vad man vill. Men har man den inställningen som dem då är man beng i huvudet kan jag tycka!
Jag ber om ursäkt om du har tagit åt dig, jag mena inte bokstavligen "dumma i huvudet" jag kan inte förstå bara varför! Men det är ju jag! :)

2006-09-25 @ 09:13:33
URL: http://wippzi.blogg.se
Postat av: chelsea

jag tog inte åt mig. men jag tycket bara det var konstigt att du skrev så. + att du sa faktikst att folk var dumma i huvudet.. inte mina kompisar. men okej, tack för svaren!

2006-09-25 @ 19:49:54
Postat av: Angelica

Svar till Chelsea:
Joo det var kanske lite konstigt, men var så irreterad när jag skrev bloggen. Det förstår du kanske när man diskuterar med en vän och hennes motivering är att göran persson är ful? Du fattar vad jag menar eller? :)

2006-09-25 @ 19:56:11
URL: http://wippzi.blogg.se

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0