Jag blir så less.

Usch ja, gud vad tråkigt man kan ha. Att vara ensam är världens tråkigaste. Det finns inget värre än att vara ensam. Mariella är med sin pojk, Tess ska ringa när dem har kommit hem från affären, Anna vet jag inte var hon håller hus, inte Emma heller för den delen, och Emelie får jag inte tag på. Och min lilla Martina ska spela poker med sin pojkvän och hans kompisar. Suck, vad ska jag göra? Ja, okej det blir en visit hos Tess och Jerry, men det varar inte hela kvällen.
Det blir väl min trogna vän TV. Finns ingen bättre vän än den. Den finns alltid där för mig. Äsch, vad är det för skit jag pratar om. Jag är bortglömd, ingen har tid med mig. Eller? Det känns så iaf.
Usch nej vad jag gnäller. Detta är en gnäll dag.
Det börja imorse med det jävla skitet om arbetsförmedlingen. Det får mig på dåligt humör. Vad hjälper dom mig egentligen med? A-kassa? Det verkar inte så. Allt är klödd. Och jag har tråkigt. Det är ingen bra kombination. Usch nej.
Sluta tjata om AMS (arbetsförmedlingen) nu. NU. NU! NU!
Ja jag ska, snart. Så fort allt är klart. Om det blir klart?
Man blir så trött på dessa jobb ansökningar, man lägger ner så mycket tid på det, och så får man inte ens svar från vissa. Eller så får man svar som lyder ungefär så här "Tack för din ansökan, men vi har tillsatt någon annan till tjänsten, men vi sparar din ansökan om vi skulle behöva dig". Jaaaaha? Tack.
Man blir så deppig. Jag blir knäpp! Jag måste ha ett jobb. Jag klarar inte att gå hemma. Man blir dum i huvudet av det.
Jag blir nog tillfångadtagen av någon läkare till slut som spärrar in mig på något galning-sjuk-hus!
Det är så det kommer bli med mig. Inburad. Usch hemska tanke.
Nej, så himla svårt kan det väl inte vara att hitta ett jobb? Jag söker för fulla muggar ju!
Nej. sluta gnäll nu för fan!




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0