Timanställd

Ja idag var jag nere på Ystad Kommun och prata med Lotta (Hej Lotta!). Hon jobbar på Kostenheten i Ystad. Så hon ordna in mig som timanställd i Ystad kommun. Så det innebär alltså att jag är vikarie i hela ystad på skolor, äldrevård, förskolor och dagis. Då ringer kockarna in mig när dom behöver mig (vilket kunde bli snart sa Lotta). Så nu har jag lite timanställning i Ystad kommun och Vigs Ängar. Så det går iaf framåt.
Det är lite att börja med iaf.
Fast jag vill ha ett fast jobb.

Idag ska jag till tandläkaren i Tomelilla. Sen ska jag hem till Mamma och Farsan och laga middag till dem. För dom mår inte riktigt bra ännu. Så jag ska laga till Wallenbergare (biffar, för er som inte vet vad det är), potatismos, gräddsås och servera lingon till.
Mums.
Sen ska mamma köra mig till Sahlins i Tomelilla. Ska köpa arbetskläder. Eller ja åtminstone tofflor/arbetsskor, en keps och förkläde. Skorna komme ikke bli billiga! :( Såna arbetsskor går säkert på en tusenlapp! men men. jag kommer få nytta av dem sen när jag fått jobb med så.

Nu ska jag äta lite.





Postat av: Abdultiril

interesting site! cool design! To the author respect and honour! :-)

2008-09-17 @ 12:20:21
URL: http://abdultiril.blogspot.com

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0