Klippt och färgat håret.

Idag är jag ledig. Och jag påbörjade min dag med att pussa på K som var ledig fram tills fyra....Trodde vi ja.....Kl halv tio ringde hans jobb och undra var han var. Det var ett missförstånd. Han skulle visst ändå jobba lunch och inte kväll. Så han åkte iväg och jag tog en dusch innan jag skulle möta Mariella nere i stan. Skulle göra några ärenden. Hon shoppa kläder och jag gick in till banken och satte in skattepengarna på kontot. Fixa även ett sparkonto (Visst är jag duktig?). Ska sätta in 300 kr till pensionssparande varje månad. Så lär jag ha rätt mycket pengar vid 65 års åldern. Bankkvinnan tyckte att jag var mycket förståndig.
Sedan sa vi hejdå till varandra och gick varsitt håll. Jag sprang upp om i lägenheten och sedan tog jag bilen till Tomelilla. Körde in om till farmor och farfar och hämta en sak. Sedan var jag hos frissan. I 2 ½ timme nästan. Färga håret mörkare och la ljusa slingor. Och klippning med förstås. Härligt. Det hade växt rätt bra. Skönt att bli av med den långa luggen! Härligt! Jag blev helnöjd.
Hälsa även på mamma en stund. Rota i hennes frys och hittade en "Ahlgrens bilar" -glass. Som var supergod! :) Tack mamma! ♥
Nu är jag hemma i Ystad igen. Och K kommer nog snart hem så vi kan käka. Blir rester från igår. Pasta Carbonara. Mums! :)







Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0