Ystad bloggar,

Att sitta och läsa i Ystadbloggar är verkligen kul. Och tröttsamt. Man kan inte skåda så mycket skitsnack och en massa rykten någon annan stans. Det är helt sjukt. Har folk i Ystad inget annat att göra än att snacka skit om andra folk och deras utseende? Låt folk se ut hur dem vill, låt folk umgås med vilka dem vill. Låt folk vara. Alla kan sköta sitt eget så blir det nog skitbra. Jag har aldrig varit med om så mycket skitsnack innan, och då får ni tänka er att jag bodde i Tomelilla förr. Skitsnackens byhåla! Men glamourösa Ystad? Råkar man ha fel skor på sig om man går ner i "stan" så är det fel, råkar man vara osminkad! Neeej, men oj vad hemskt. Vem fan bryr sig? Råkar man sitta med "fel" folk på ett fik så är det också en jävligt big deal. Jag blir så trött att bara tänka på det..

Haha, ni skulle se hur jag såg ut innan när jag gick och handla. Jag hade ett rosa linne på mig och en röd huvtröja med dragkedja, till detta hade jag mysbrallor och ett par "djur"strumpor. Ett par stumpor som är lite luddiga som ska likna en nalle. Till detta hade jag pojkvännens sandaler. Som var så stoooora till mig. Jag hade inte fixat frillan och jag hade inte 3 kg spakel i ansiktet. Men jag våga gå ut, och tänka sig! Jag överlevde faktiskt. Och det var ingen som titta nedsättande på mig. Det bekommer inte mig ett skit hur jag ser ut när jag går ut för att handla. Det är ingen big deal för mig. Men det är så tröttsamt att det faktiskt går till så i Ystad. Man måste ha de rätta märkeskläderna med matchande smycken, smink, väska och skor. Och någon dyr jävla jacka. När jag flytta till Ystad så trodde inte jag att det gick till så men det gör ju verkligen det. Bara en massa skitsnack överallt.

Orka. Nu ska jag ta på mig ett snobben nattlinne! Är det tillräckligt "inne"? (LOL,  haha vilken tönt jag är men fan i detta fallet så var LOL det enda rätta ordet )..     :)


Punkt.                                            
                    56544-221







Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0