Fundersam,

Den här "vännen" jag skrev om härom veckan som knappt har hört av sig eller något, hon ringde igår. Jag visste knappt vad jag skulle säga. Hon fråga: -"Vad har du haft för dig?"
Precis som om det var hos mig felet var. Det var fan inte min tur att höra av sig, det har jag gjort alldeles för länge. Nu ligger bollen hos dig.
Sen frågar hon vad jag önskar mig i present på söndag. Men jag sa att hon inte behövde köpa något.
Det kändes som om hon ringde bara för att tala om att hon har fått nya problem. Problem har alla. Men man behöver inte dela med sig om det till alla. För alla orkar inte hela tiden bry sig om andras problem. Man har sina egna att ta itu med.
Vänskap handlar om att ge och ta. Och det stämmer inte in mellan henne och mig. Förr gjorde det. Men nu har allt förändrats. Det känns mycket tråkigt. Kanske kommer det bli bättre, kanske inte? Men att ha en vän som inte bryr sig tillbaka är inte heller något att ha.


56544-97
Vänskap handlar om att ge och ta.




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0