Jag blir knäpp.

Den 22/5 så var jag nere på Arbetsförmedlingen och skulle byta A-kassa. Jag skulle ha HRF istället (som är mitt fack). Jag hade Alfa-kassan innan. Så iaf så skulle de hjälpa mig att ändra. Och jag har gått och väntat på papper och kassakort ända sedan dess. Och jag har ringt dem två ggr och fått oförskämda svar från dem, det har låtit ungefär så här " Du är väl inte den enda arbetslösa i Sverige? " Whaaaat? Vad fan är det för svar?
Nej det är klart att jag inte är det. Så idag blev jag trött på väntandet och gick ner till arbetsförmedlingen igen. Och de sa att jag skulle skicka in ett personligt brev och berätta hur besviken och irriterad jag var. Så det gjorde jag. Precis efter jag hade skrivit klart detta brev så damp det ner ett brev i brevlådan från HRF. Gissa vad det är? Jo, ett papper om att de hade fått mina ansökningar och att de behövde ytterligare mer papper från mig. Gaaaah. Jag blev glad som fick höra från dem men nu ska man behöva skicka in ännu fler papper.
Och de skulle ha arbetsgivarintyg from 1/6-06 t.om. 1/6-07. Så jag ringde arbetsförmedlingen (igen....) och fråga vad jag skulle göra. Och de bad mig ringa Alfakassans kundtjänst. Så det fick jag göra. 26 personer framför mig i kön. Man blir så jävla glad. Efter många om och men så fick jag prata med någon Jakob (som förresten lät exakt som Anton...). Och Jakob fatta ingenting, måste vara en vikarie. Så jag berättade om min situation sisådär 5 ggr innan han fatta. Jag bad om alla mina intyg och då säger han att han inte vet om han kan skicka dem? Vadå skicka dem? Gör det för fan! Det är mina papper och jag behöver dem. Men sen kolla Jakob upp det och han fick skicka dem, och han var så vänlig så han skulle skicka hem någon annan jävla blankett som måste fyllas i.
Jag är så jääääävla trött på detta jävla system så hälften kunde räcka!
Jag använder knappt er jävla a-kassa? Jag jobbar nästan hela tiden? Är det något att käfta om? Ge mig mina papper för fan.

Ja, jag är irriterad.

Hoppas ni som har fast jobb aldrig behöver oroa er om a-kassa och arbetsförmedlingar och intyg och fan och hans moster!

Punkt.




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0