Lördag

Ja, dagen började med jobb som sagt. 07.30-16.00. Idag var det kokt lax på menyn. Och till det valde jag att göra en vitvinsås med kokt potatis, gröna ärtor och sallad. Till efterätt blev det jordgubbar med kaffegrädde. Mums. Väldigt uppskattad mat idag. Och nu har jag hunnit med att handla lite. Ska laga kvällsmat, så där även är mat till K när han slutar jobba ikväll (när det blir är en jävligt bra fråga?). Ska försöka göra potatismos, det ger sig om det går på potatisen än, annars blir det tapetklister. Och till klistret (?) ska jag ha ugnstekt falukorv, gratinerad med svamp, lök, ketchup, senap och Stark ost. En av mina favoriter är faktiskt denna enkla rätt, även om jag jobbar som kock. Folk tycker det är konstigt. Folk tror att man bara äter sådan lyxmat som oxfilé och sånt varje dag. Men gott folk, det gör vi verkligen inte. För det första tycker jag att oxfilé är överskattat. Fläskfilé är godare. Kyckling också.

Varför är det så speciellt med oxfilé? Gillar ni oxfilé?

Nu ska jag laga käk.

Ha det finemang!
Kram

Jag är ledig imorgon! Kryss i taket! ♥




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0