Tisdag.

image487
Igår morse ringde min gamla arbetsplats Göken och fråga om jag ville hoppa in och jobba idag. Och jag var ledig från Vigs Ängar idag så det gick ju bra. Det var faktiskt kul att träffa dem igen även om jag hade svårt för L innan. Men idag var han riktigt trevlig. Han fråga till och med när jag kom nästa gång. Hör och häpna! :)
Jag kom in i det ganska snabbt trots att det var ett halvår sen jag var där sist.

K är och provjobbar på ett jobb i Simrishamn. (Han jobbar inte kvar på det andra han hade..) Det heter Måns Byckare och det verkar vara ett känt ställe? Många känner till det. Ska köra och hämta honom sen ikväll. Så jag vet var det ligger. Ska kanske hämta honom på fredag kväll kl 01.00 när han slutar.

Jag älskar vår nya lägenhet. Det är så jävla skönt med balkongen. Underbart. Och köket ska vi inte ens tala om. Vi trivs jättebra. Det är även dags att de ska renovera några rum här i lägenheten. Men tapeterna och golven vi fick välja bland var ju inte det vi hade väntat oss. Men i sovrummet blir det plastmatta som ska lika ek-parkett golv, med någon vitt tapet tror vi? Skitsvårt att välja bland alla dem, där var inte speciellt många fina. Och vardagsrummet blir det ek-parket golv med antagligen vita tapeter med någon liten silver dekoration (som knappt syns) Och så blir det fondvägg, en vit bakgrund med svarta och silvriga blommor. Kommer nog bli ballt.
Datorrummet har vi inte en susning om än. Kanske den gråa plastmattan? Mattorna vi kunde välja mellan var skandal. Usch. Men men så är det när man inte själv betalar.
Skönt ska det bli iaf.

Mer än en månad sen Andreja lämna oss nu. Känns fortfarande overkligt. ♥

"Solen skiner, himlen är blå. Vad det är skönt att leva då"
Gammal sång från dagis. Men den stämmer in i dag!


Bild: Google.



Postat av: Jessica

Känner igen den dära visan från dagis :) ....

2007-07-06 @ 18:35:09

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0