Trädet

Jag körde förbi där olyckan hände. Där ett liv togs ifrån oss. Vid trädet där det hände satt ett jättefint foto på dig, där var fina blommor, och ljus överallt, någon hade knutit en rosett runt trädet. Det var så overkligt att se att det var ditt foto som hängde där. Det körde förbi en massa människor som var nyfikna. Jag parkera längre bort, och gick av bilen för att stå och titta på alla fina saker som du fått, hoppas du ser det från himlen. Mina tårar rann något fruktansvärt. När jag körde hem så var mina kinder fyllda med tårar.

Jag kan ännu inte fatta att det är sant. Är det sant? Det är väl ingen konstig dröm?
Det sista minnet jag har av dig är för några veckor sedan.
Vi träffades nere på gågatan, du skrek "Hallåååå Buuuuhre" Och du hade ett leende på läpparna. Som alltid. Det är mitt sista minne. Det var kul att träffa dig då, för jag hade säkert inte sett dig på ett år, Vi snacka säkert bara i en minut. Men för mig blev det ett minne. Ett sista minne.

Sovgott vännen. Himlen har fått tillbaka en fin ängel. ♥

56544-476




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0