Parken.

Nu har Nelly och jag varit ute i parken i 1½  timme. Jag och Anna bestämde att vi skulle träffas en annan dag istället. Jag och Nelly gick först i en halvtimme och bara luffsa runt. Sen mötte vi tre av hennes hundkompisar - Plexus, Misty (hennes syster) och Pajas. De fyra busa som bara den. Sen kom en annan hund som sprang löst och jag var livrädd för denna hunden och även hennes ägare. Han såg skum ut och jag visste att något skulle hända. Men denna hunden sprang löst liksom våra hundar men de busa på skoj. Och hunden kom emot Nelly och började bråka och hon bet nog Nelly, för Nelly yla. Men jag hittade inga skador. Sen skrek han på mig och sa att jag inte kunde uppfostra en hund. För enligt den idioten så är det bara lösspringande hundar som är uppfostrade (?) What? Jag har koll på min hund och jag kopplar alltid henne när dom busar om det kommer främmande hundar. Men denna gången hann jag inte för då hade hans hund redan attackerat min. Sen att ha mage att säga att jag uppfostrar henne fel för att jag berömmer henne när hon är duktig, och att hon alltid bär koppel förutom när dom "busar med pinnen". Jag var så arg och rädd för denna mannen, vi var ju ensamma i parken också. Sen gick jag när idiothunden hade släppt Nelly. Fan vilken livsfarlig hund. Hur kan han låta henne gå lös när hon är så aggressiv? Sen efter 5 meter möter vi Nellys kompisar Wille och TerriBell. Och deras ägare Lotta. Hon varna mig för den idioten. Hon sa att man bara skulle gå iväg när han kom. Man skulle inte låta sina hundar hälsa på hans hund. Ja, anledningen vet vi redan. Inte konstigt att hans hund är som den är. Har sett han slå sin hund flera ggr med. Blir bara så arg att han skulle komma och förstöra när de andra hundarna lekte. Men tyvärr hade de andra hundägarna som jag stod och prata med redan gått åt ett annat håll när idioten kom. Och jag förstår varför de
hade gjort det. Men som tur är så är Nelly inte skadad. Hon blev nog mest chockad.
Men har ni idiot-farliga hundar så ha dem i koppel för fan så man slipper bli attackerad.
Nu är vi hemma iaf, förutom de få minuterna idioten var där så hade Nelly och jag jättekul med de andra hundarna!

Förlåt, mycket hundsnack. Men man blir så arg över såna idioter. De borde inte få lov att ha hund, speciellt inte när hundägarna slår sina hundar. Man kan ju förstå att hunden är som den är när den blir behandlad på det viset.
Nu ska jag slänga mig i soffan och mysa med Nelly.
Röntgen kl 9.00 imorgon bitti. Håll tummarna!

Bild: Google



Postat av: Evelina - newlywed <3

tack!

håller med, en del borde inte ha hund, precis som en del inte borde få ha barn =)

2008-08-18 @ 20:45:39
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Jenny

tacktacktack! :D

2008-08-18 @ 21:06:43
URL: http://penajs.blogg.se/
Postat av: Lotta

Nää, fy va hemskt! Vilken jävla människa! Han borde ju verkligen inte få ha hund asså! Uuuuusch för honom!



Hoppas att allt e bra med Nelly o så?

2008-08-18 @ 22:49:03
URL: http://lottiiizz.webblogg.se/
Postat av: Jenny

hihi jaa:D

2008-08-19 @ 08:21:48
URL: http://penajs.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0