Pirat.

Vår vägg ser hemsk ut. Tapeten har lossnat mer och cementväggen syns nu. Jag hoppas verkligen våra hyresvärdar återställer det som det såg ut innan, om de ska tapetsera om hela rummet så ska vi välja vitt istället. Jag ringde Journumret innan och blev kopplad till brandkåren, men de sa att de inte kunde göra något så länge det regnade ute. Antagligen så är där någon läcka i taket. Jävla skit! De faxade till vår hyresvärd så de skulle komma direkt imorgon bitti.
Aja, jag körde hem till farmor och farfar innan jag skulle kolla om hon hade någon vitt skjorta med stor krage och en massa detaljer som jag kan ha på lördag när vi ska på piratfest. Men den passa inte rikitgt den skjortan hon hade. Körde hem om till mamma och fick syn på hennes granne Petra, och tänkte "hon har säkert någon sån skjorta" och det hade hon.
En vit skjorta med en skitstor krage som går ner över hela bröstet och magen :) superbra, lite kort bara men jag kan ha ett vitt linne undertill. :) Nu har jag fixat klädsel.
Det blir svarta knälånga linnebrallor som är lite "lösa&puffiga", svarta rynkiga stövlar utan klack, vita skjortan jag skrev om, en brun/militärgrön väst och på ena axeln på västen har jag sytt på en apa (anna ska ha en papegoja, så jag tog en apa),  en rosa sjal runt höften och ett brunt brett läderskärp, och på huvudet ska jag själv tillverka en hel svart scarfs. och i ena örat ska jag ha ett svart döskalle örhänge och för ögat blir det en ögonlapp med en döskalle på. Halsband har jag ej bestämt än. Men det kommer.

Nu ska jag hjälpa K med maten.
Vad blir det för mat då?
Jo, detta:
  • Fläsksnitzlar
  • Klyftpotatis med smak av sourcream and onion (färdigköpta, orkade inte göra egna idag)
  • Grönsallad med tomat, majs, rödlök, paprika och avokado
  • Kall kantarellsås
Det mina vänner ska vi snart knapra på!
Ha en mysig kväll!



Postat av: mippi

hoppas din helg varit bra? nu har man bytat hårfärg :D hihi

2008-08-24 @ 18:01:14
URL: http://mippi.blogg.se/
Postat av: Lotta

Sv: Tack så mkt :) Ja, Capris Big Ali går inte av för hackor asså ;) thihi!



Hoppas att du har haft en trevlig helg? :)

2008-08-24 @ 20:07:06
URL: http://lottiiizz.webblogg.se/
Postat av: Angelica

Heej :)

Allt bra?



Hur har de gott med er vägg? Hur kan de regna in? Hoppas hyresvärden fixar de till er! Inte kul att behöva renovera igen ju :S



Gjort nåt kul i helgen?



Kul med piratfest :)

Kram :)

2008-08-25 @ 12:29:01
URL: http://larssonangelicaaa.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0