Promenad.

Nu har jag och Tess varit ute med vovvarna. Gick en lagom runda. Det var skönt och det hade slutat att regna. Jag älskar gå på promenad nu när det börjar närma sig höst. För på sommaren när det är som varmast lider hundarna. Nu är det mer behagligt för hundarna att vistas ute. Då i förrmiddags när Nelly lekte med sin syster Misti i parken så ösregnade det. Men är man bara bra klädd så är det inga problem. Hösten är skön på ett sätt. Men vintern är inte lika kul. Men det ska väl gå det med ;) Fick precis ett mejl från Nellys uppfödare, fick se bilder på hennes föräldrar. Jag var ju inte med och köpte henne för jag jobbade så jag har aldrig vetat hur de har sett ut. Så det var rätt kul :)
Nu är Nelly helt slut efter allt bus idag, men gud vad hon har blivit lugn efter sitt första löp. De flesta säger att en hund oftar blir lugnare när de har löpt första gången men jag trodde verkligen inte att de skulle bli så här lugna! Hon är nog inne i en trotsperiod med. För när man är på långpromenad med henne så bara vägrar hon gå. Hon typ sätter eller lägger sig på marken och vägrar röra på sig. Haha, vår lilla tjej börjar bli stor. Hon är verkligen inne i trotsåldern. Nu blev det mycket hundsnack ;) men vad gör det? :) Nelly älskar att leka med pinnar förresten, här ser ni bevis på det.

Bild: Privat.


Idag var jag hos doktorn som jag nämnde tidigare. Jag ska få en remiss till röntgen. Och om jag ska vara ärlig så blev jag inte så mycket klokare av mitt besök. Bara 150 kr fattigare. Jag skulle fortsätta med sjukgymnastiken. Ungefär så klok blev jag. Men nu känner jag att jag måste vila resten av kvällen för FY vad jag har ont nu. Så nu ska jag hålla kväll. Disken får stå tills imorgon. Ha en fin kväll. ♥



Postat av: Lotta

Naw, så söt lilla Nelly är :D Det är så härligt med vovvar!

2008-08-13 @ 20:31:34
URL: http://www.lottiiizz.webblog.se
Postat av: mippi

söt vovve =)

2008-08-16 @ 23:27:33
URL: http://mippi.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0