Torsdag

Gokväll darlings! ♥ Idag har jag varit ledig från jobb. Var hos sjukgymnasten, som sa att min axel/rygg hade blivit svullen och irriterad bara för jag hade jobbat tisdag och onsdag. Det är tunga lyft i kök och min axel klarar inte det. Vi gjorde iaf akupunktur och jag skulle testa jobba några dagar till och hade jag lika ont då skulle jag ringa till doktorn nästa vecka. Vad har mer hänt idag? Det kom fyra män till vår lägenhet och byta ut några grejor på alla våra element. Efter det kom morsan och farsan hit. Sen följde jag med dem till Rusta, ÖB, Ohlssons Basar, Jem&Fix och Jysk och gjorde ärenden. Jag köpte en rullgardin till vardagsrummet på Jysk. Blir nog bra, skönt att kunna rulla ner när man tittar på film och även på sommaren när det är varmt och solen står på hela dagen är det skönt att kunna rulla ner.
Sen följde jag med grannarna på ett möte på Ystadbostäder, har varit lite jidder här i vårt lägenhets område. Men det gick bra! Efter det tog jag och Tess en promenad med vovvarna. Vilket var skönt. Nu har jag duschat och ska vila resten av kvällen, min axel behöver det. Undra om min axel pallar att jobba imorgon? Får se hur jag känner mig imorgon bitti. För imorgon ska jag diska på Bellevue, och det är tuuuuungt!

Förresten, jag fick aldrig jobbet i Malmö. Gick till en annan sökande stod det i mejljet. Tråkigt. Antagligen någon som är äldre än mig och har mer erfarenhet. Men hur ska man kunna få mer erfarenhet om man aldrig får chansen att visa vad man kan? De förväntar sig att man ska vara 22 år med 30 års yrkeserfarenhet. Jag får inte ihop det. Men det är bara att fortsätta söka. Det är bara att gilla läget. Och med de orden avslutar jag för kvällen!



Postat av: Lotta

Hoppas att du känner dig bättre i axlen snart! Verkligen synd det där med jobbet ju :( Vad va det för ett jobb du sökte?



Kram

2008-08-28 @ 20:21:22
URL: http://lottiiizz.webblogg.se/
Postat av: Jessica

Brukar vara så, man får aldrig erfarenhetför alla vill ha folk med erfarenhet. När var du på Rusta??

2008-08-28 @ 20:34:30
URL: http://poison1982.blogg.se/
Postat av: Jessica Jönsson

Okej, då hade jag precis påbörjat min lunch

2008-08-29 @ 10:02:10
URL: http://poison1982.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0