Vad blir det för mat?

Nu har jag förberett middagen som jag ska mumsa på ikväll (ensam tyvärr).. har skurit alla grönsaker (röd lök, grön och röd paprika, blomkål, champinjoner och morötter). De ska jag steka tillsammans med kycklingfile som jag skär ner i mindre bitar, och smaksätter det med vitlök och lite andra kryddor. Till det ska jag ha fullkornsris. När det är kokat så ska jag slänga det i stekpanan så allt blir blandat. Blir en creme fraiche klick till det och en vanlig grönsallad med lite tomat och avokado (I loooove ♥). Det är tur man själv bara kan slänga ihop allt lätt som en plätt, men det ska man väl kunna när man är kock?
Längtar tills jag ska jobba på Vigs Ängar igen så man får laga mycket mat igen. Och göra efterrätter, det är så kul. Gud vad jag saknar att jobba. På alla mina olika jobbställe. Nästa vecka blir det Bellevue om nu allt går som det ska med doktorn imorgon, jag är lite skeptisk men vi får se vad han säger, men jag måste säga till honom att sjukgymnasten sa till mig att jag inte fick lyfta tungt. Hur det går till i ett kök, det vet jag inte. Allt går ut på att lyfta. Potatissäckar, lådor, kastruller, diskbackar, ja ALLT! Det mesta är tungt i ett kök. Det återstår och se.

Bilder: Google



Postat av: Angelica

Där jag jobbar, är det folk som inte har någon utbildning som jobbar där ändå..

ja, vi jobbar nätter med, vaken natt har vi..Men man e alltid två så man kan prata o så :) Jag jobbar dagar o kvällar, men har hoppat in någon gång på natten med.



Jag har haft långtidsvikariat, i och me djag ska läsa vidare nu. sen är det inte så lätt att få fast tjänst där jag e. Men där e alltid folk som går på mammaledighet o så, så dä blir vikariat ändå:)är du intresserad så kan du få min chefs nummer? hon är jättebra!



Jag är ledig idag :) Jobbar tre dagar sen, jobbar jag inte mer innan skolan börjar...lite sorgligt.men men..

Kram

2008-08-19 @ 13:42:52
URL: http://larsson.angelicaaa.blogg.se/
Postat av: Angelica

Okej :) Var fanns de assistent jobbet? Är du intresserad av det där jag jobbar, så ska du ta kontakt med Mathilda Mårtensson, jobbar inom Team LSS. Mer kan jag inte säga tyvärr..Hon har hand om andra assistent ärenden också.



Ja, laga mat kan man göra hemma :)..hihi..Ombyte förnyer :) Man får pröva på lite allt möjligt ju :)



Kram

2008-08-19 @ 14:25:14
URL: http://larssonangelicaaa.blogg.se/
Postat av: Angelica

Okej :) Var fanns de assistent jobbet? Är du intresserad av det där jag jobbar, så ska du ta kontakt med Mathilda Mårtensson, jobbar inom Team LSS. Mer kan jag inte säga tyvärr..Hon har hand om andra assistent ärenden också.



Ja, laga mat kan man göra hemma :)..hihi..Ombyte förnyer :) Man får pröva på lite allt möjligt ju :)



Kram

2008-08-19 @ 14:27:20
URL: http://larssonangelicaaa.blogg.se/
Postat av: Angelica

Okej :) Var fanns de assistent jobbet? Är du intresserad av det där jag jobbar, så ska du ta kontakt med Mathilda Mårtensson, jobbar inom Team LSS. Mer kan jag inte säga tyvärr..Hon har hand om andra assistent ärenden också.



Ja, laga mat kan man göra hemma :)..hihi..Ombyte förnyer :) Man får pröva på lite allt möjligt ju :)



Kram

2008-08-19 @ 14:27:48
URL: http://larssonangelicaaa.blogg.se/
Postat av: angelica

sorry, de blev nåt fel med datan här så du fick samma kommentar fler gånger..sorry :S..hihi

2008-08-19 @ 14:28:47
URL: http://larssonangelicaaa.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åååh, det lät gott :D Själv så blir det lasagne idag! Va super länge sen jag åt det.. så ska bli riktigt mumsigt!



Nä, idag är jag ledig.. börjar bli riktigt rastlös om jag ska vara ärlig ;) haha! Nästan så man längtar till jobb. Va hittar du på med idag då?

2008-08-19 @ 15:24:11
URL: http://lottiiizz.webblogg.se/

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0