Klödd.

Just nu är allt klödd. Jag skulle vilja gå rätt in i en vägg och stanna där. Tills allt löst sig. Alla tror att det är så "bra och skönt" att vara sjukskriven. Men det är raka motsatsen. Det är bara en massa klödd med papper och pengar. Jag vill JOBBA. fattar ingen det? Tänk så bra allting är när man är frisk och har ett jobb. Alla borde vara glada över att ha ett jobb att gå till. Just nu vet jag inte vad jag ska göra, jag vill inte gå in på det för mycket i bloggen. Ni som känner mig vet vad jag går igenom. Och bara genom att få ett peppande sms kan göra hela min dag bra. Jag blir så glad och det betyder oehört mycket för mig. Jag hoppas att ingen ska behöva gå igenom detta pappers-helvete som jag gör just nu. Man är så jävla maktlös och har absolut ingenting att säga till om. Det är ett sjukt jävla system och att det är moderaterna som styr just nu gör inte saken bättre. De förstår inte hur det är att t.ex vara arbetslös och sjukskriven. De har inte en jävla aning om vad man måste gå igenom för att få lite pengar så att man klarar att betala det viktigaste. Hade jag inte haft en sambo som har fast jobb, så vet jag inte vad jag skulle gjort. Tänk att 100 tals människor går igenom detta varje år. Det är så jävla sjuk att det ska behöva gå till så här.. Om man ska komma på fötterna igen efter sjukdom/skada så underlättar inte detta jävla system. Man blir knäckt av detta. Jag vet snart inte vad jag ska göra.
Skratta eller gråta? Det är dagens stora fråga.


En passande bild på hur jag känner.
Bild: Google




Postat av: Anna

Nu ska jag komma med lite glädje. Jag har provat kycklingen du gjorde en dag, det var riktigt gott. Har även nougaten i kylen nu oxå. Riktigt kul och få litr tips på mat, har idé torka ibland, och då är det kul att få något nytt att testa.



Jag hoppas verkligen att allt löser dig med f-kassan och allt annat oxå. Nä, det e verkligen inte kul att gå hem framför alt när man inte "själv valt det". Jag förstår att du har det tungt just nu, men tro mig det vänder. Även om det inte känns så just nu.



Kram

2008-12-02 @ 20:36:07
URL: http://annak84.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har provat kycklingen du hade gjort för ett tag sen. Det var riktigt gott. Har även nougaten i kylen. Har idé torka ibland så då är det tur man kan få lite insperation av andra. Det där med mat är inte alltid så lätt att veta vad man ska göra.



Jag hoppas verkligen att det löser sig med f-kassan, inte alls kul att hela tiden bråka med folk, det tar musten ur en. Jag kan verkligen förstå att det inte är kul att gå hemma hela tiden, framför allt när man "inte valt det själv". Tro mig att det vänder till slut. Du ser snart ljuset i i andra ändan.



Kram

2008-12-02 @ 20:44:52
URL: http://annak84.blogg.se/
Postat av: Anna

nä, den med creame curry. Ja, den var riktigt god. Nougaten blev riktigt god. Ja, tackar ännu en gång, för at du lägger ut lite tips på olika grejor.

Ha en fin kväll du med

2008-12-02 @ 21:48:24
URL: http://annak84.blogg.se/
Postat av: Jessica

Känner igen det där från en vän till mig. Hon har en sjukdom som inte finns på papper. Och den syns inte på henne. Dem vägrar henne pengar hit och dit och låter henne inte få sjukgymnastik även om det kanske skulle kunna innebära att hon kunnat jobba. Och hon vill just inget hellre än att jobba hon heller. Att dem inte kan förstå de....

2008-12-03 @ 18:08:01

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0