Torsdag.

Jag fick rädda mina skumhjärtan som inte riktigt blev som jag hade tänkt mig. De blev inte riktigt stela utan mer kladdiga. Så idag doppade jag dem i choklad och de blev ännu godare ;)
Har även varit och handlat tsm med min granne Malin. Det behövdes. Kylen var toooom.
Har även fixat julklapparna som vi skulle ha med oss till Julfesten nästa lördag hos Emil. Vi skulle ha julklappsleken. Så sex klappar är nu inpackade.
Har även hunnit med att laga middag.
Idag lagade kocken till:

Torsk i ugn på tomat och purjolöksbädd med hemmagjort potatismos.

Ingredienser:
Torsk
tomat
purjolök
grädde
dill
pressad citron
citronpeppar
salt.
riven ost

potatis
mjölk
smör
vitpeppar
socker
salt

Ugn 200 grader.
Hacka tomat och purjo. lägg i en ugnsäker form. lägg i fisken och salta. Strö över purjo och tomat även på fisken. blanda grädde med hackad dill, pressad citron, citronpeppar och salt. häll i lite riven ost. häll över det på fisken och in i ugnen. fisken ska vara genomkokt innan ni äter den. Ca 30-40 minuter. Ja, ni får kolla fisken helt enkelt.
potatismos vet ni väl hur man gör. HOPPAS JAG!




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0