Orolig.

Jag är orolig över vår lilla Nelly. Hon är så lös i magen. Det kommer till och med blod. Har haft kontakt med malmö djursjukhus, men de tror att det beror på att vi bytat foder. Vi blanda inte upp det med det gamla för vi tyckte inte det var lönt för hon pillar alltid bort det gamla och äter ändå bara det nya. Så vi gav henne bara ett nytt foder "Royal Canin" som är det bästa foder man kan ge ett djur. Men antagligen så är där så mycket näring i det nya jämfört med det gamla fodret och hennes mage är känslig så hon klara inte av det. Djursjukhuset sa iaf till mig att jag inte skulle ge henne någon mat förräns i morgon förmiddag. På så sätt "svälta" henne idag/ikväll så hon får ut allt hon har i magen och sen i tre-fyra dagar skulle hon endast få kokt ris med kokt fisk. Och sen så småningom blanda ut det med Royal Canin fodret.
Men detta har hänt en gång tidigare och då blev hon bra. Så de tyckte inte att jag skulle komma in med henne. Bara om hon sluta dricka vatten och bli hängig. Men det är hon inte. Hon satt till och med och tiggde mat av mig innan när jag åt middag. Så aptit har hon, och det kändes jobbigt att inte ge henne någon mat när jag hade ätit klart. Men lilla tjejen får mat imorgon förmiddag istället så hennes mage stabilserar sig.
Ja, ett helt inlägg om min lilla Nelly. Men så är det. Det får ni stå ut med. Hon är min bebis :)
Får inte gå ut med henne på långpromenader heller, det är vila som gäller. Skönt för henne i denna värmen, så det är ett plus för henne.

Jag gjorde något med min axel innan. Jag skulle veckla ut parasollet på balkongen och det knaka till i min högra axel (den jag har muskelinflammation i) och nu har jag riktigt ont. Värre än innan. Hur typiskt är inte det på en skala från ett till tio? Måste säga det till doktorn imorgon när hon ringer.

Idag har jag och min svärmor varit och ätit frukost hos min kära mamma. Det var mysigt. Satt vid deras damm och käka. Och det var trevligt. Som alltid när man är hos min mamma! ♥
Sen har jag vilat tsm med Nelly resten av dagen. Blir inget kvällsdopp ikväll inte. Nelly ska ju vila och vill därför inte utsätta henne för påfrestningar.
Imorgon kommer Martina och hälsar på. Jag tror inte vi har träffats sen november månad. Det är sjukt. Men det märks inte när vi träffas, vi börjar där vi slutade. Jag har saknat henne så, det ska bli så kul att träffa henne imorgon. Blir nog mysig fika på vår balkong. K sticker och jobbar vid två tyvärr. Men han kan vara med och fika iaf.
Längtar tills han kommer hem.
Imorgon ska jag även in en runda på arbetsförmedlingen. Ska se om de kan hjälpa mig att kanske få testa på att stå i butik? Får väl se vad de har att säga. Och jag får även se om jag blir sjukskriven längre eller inte. Annars är det jobb på måndag.
Nu ska jag gå ut och njuta på balkongen av den härliga solen.
Ha en fin kväll. ♥




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0