Långfredag.

Uppe med tuppen är vi idag. Katten Teddii fick tag på en av mina hårsnoddar och röjde skiten av lägenheten. Herregud som han sprang och fjanta sig. Men jag behövde gå upp för vi har nog 40 ton tvätt. Och jag har redan tvättat en maskin är på min andra och har fyra eller fem kvar. Ska även dammsuga och diska och plocka undan här. Ska springa bort till Åhlens och köpa den där vita låånga skjortan. Lite oversize modell som jag tänkte ha till mina nya stuprör från Replay ikväll. Och även ett svart smalt flätat bälte (från H&M) till. Så där blir lite midja i skjortan/klänningen (?). Så jag inte ser ut som ett vandrande tält. Ska ha svarta tygskorna till. Jag tror det blir den skjortan! :) Har varit och kollat på den nu i två dagar så nu borde jag slå till :) Kan man även ha i sommar till ett par svarta leggings. Det blir som en sval sommarklänning. hade behövt gå till djuraffären med, men tvivlar på att de har öppet idag då det är röd dag!
Ska fixa någon påskpresent med som vi kan ha med oss till Torpet ikväll. (svärföräldrarna). En blomma eller någon present? Hum. Tål att tänkas på.
Vi tänkte först ta taxi men jag kör istället för jag ska upp och jobba imorgon bitti på Vigs Ängar ju. Och det ryktas om snöstorm (inatt slapp vi det. Skönt).. Och då vill jag kunna köra hem i rimlig tid ikväll.
Sen i eftermiddag så ska jag hämta K i Tomelilla. När han slutat jobba. Jag kör kanske hem till morsan med så Nelly och Bamse får leka lite. Nelly ska ju vara ensam hemma ikväll (dock kommer vi inte vara borta mer än i högst 5 timmar) och det klarar hon kanon. Om vi bara rastar henne ordrentligt så kommer hon sova hela tiden :) Hon är så duktig. Och då är lek med Bamse bra för det blir hon trött av...

Nu ska jag klä på mig lite normala kläder. Jag tror inte att K's mjukisbrallor och ett nattlinne räknas in i den kategorin. (?).
Ikväll får vi träffa Johanna och Antons hundvalp Mira. Det ska bli kul :)

Fortsatt glad påsk!
/ Geli. ♥

Bild lånad av Johanna.




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0