Snö? Ett skämt.

Skitmycket att göra på jobbet. Segt som fan och för min del innebär det att jag börjar kl 05.00 imorgon. Och imorgon bitti kl 03.50 kommer min härliga väckarklocka börja vråla med sin fina stämma. Jag kommer nog bara tro att det är ett jävla skämt. Men så är livet, och det kommer jag nog känna imorgon bitti.
Idag när vi hade lite rast på jobbet så satt jag och titta ut genom fönstret och vad ser jag? SNÖ? Vad in i helvete är det som händer? Det är den 17 mars idag och det snöar? Skitsnö, jag hoppas det är borta tills imorgon bitti när jag ska köra så tidigt. För om det är halt vill jag nog bara gå upp och lägga mig igen under det varma täcket. Så please, ingen snö/halka imorgon bitti 04.15 när jag ska köra från Ystad.
Förresten så höll jag på att köra över ett rådjur imorse. Det var inget kul. Så om det går så kan ni väl stanna inne i skogen imorgon bitti? Hade varit kanon!

Efter jobbet så körde jag direkt till Willys och handla hem lite saker till middagen. Jag gjorde ris och korvgryta. Mums! Nelly tyckte också om det. :) Efter middagen gick jag och Nelly ut och tog en långpromenad. Och vad händer? Jo det börjar snöa igen. Jag hade tur som tog mössan på mig och vantarna. Annars hade det blivit kallt. Ska snart ta en dusch, ska gå ut om så Nelly får kissa, sen ska jag slänga mig i sängen och titta på tv, jag kommer väl somna ändå, men det gör inget för väckarklockan är inte min vän imorgon bitti. Tur jag tog promenaden direkt med Nelly för annars hade jag slöat ner mig. Och då är det segt att bege sig ut i detta hemska väder. Igår på förmiddagen var det vår och nu skickades vi tillbaka till typ december igen. What the fuck.
Aja, nu ska jag dra av mig kläderna och springa in i duschen. Eller nej, får nog behålla dem på en liten stund till så Nelly får kissa :)

Ha det bra!
/ Geli. ♥

Igår skrev jag såhär i bloggen:
"Vilken underbar morgon. Solen skiner, fåglarna kvittrar."
Det är ironi på hög nivå om man kollar ut nu.




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0