Fucking dyrt.

Hur fan ska man ha råd att ha bil? Hallå!? Min kära vän Anna berätta för mig igår att bensinpriset ligger just nu på 13.49 kr/litern här hos oss i Ystad. Whaaaaat? Jag som behöver tanka! Jag tänker inte tanka just nu. Jag använde inte bilen igår och jag ska inte använda den idag. Helt sinnes dyrt. Jag vet att det handlar om miljön och blablabla... men hur ska man ta sig till jobbet när det inte går bussar/tåg? Berätta för mig hur jag ska ta mig dit, och lägg ner diskussionen "Cykla". För jag bor i Ystad och oftast jobbar jag på Ingelstad Kalkon som ligger utanför Tomelilla, och det är kanske 3 mil dit (på ett ungefär) och jag börjar kl 06.00 på morgonen och då är man inte så pigg på att cykla 3 mil, så det är inte ens lönt att diskutera det med mig. Men kan någon vänlig själ berätta för mig då hur man ska ta sig till jobbet utan bil? Och bensinpriset ska bara öka. Hur fan ska det sluta?
Vi kan tacka moderaterna för mycket. Pucko!

Bilden har jag lånat från Google.

Protestera du med!

Update: Okej, allt är kanske inte moderaternas fel, men de har gjort så mycket annat med. Så jag tycker dem är pucko!



Postat av: Jessica

Tror inte moderaterna enbart är boven här, det hade nog kostat samma med sossarna... Men jag håller med om att det e helvetes för dyrt

2008-05-22 @ 12:42:44
Postat av: Sverrealvilde

Hello, any body here???

2009-01-28 @ 13:05:44
URL: http://sverrealvilde.myblog.de

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0