Dagens middag.

Ni verka gilla mina middagstips, så här är dagens middag för mig.

Pasta Carbonara (som jag gör den)

Ingredienser:
Gul lök
Färska champinjoner
Bacon
Grovmald svartpeppar
Salt
Smör att steka i
Grädde
Parmesanost (jag hade parmesanostpulver hemma)

Koka pasta. Under tiden du gör såsen.
Skär löken i den storlek du vill ha den (jag har lite större bitar i min carbonara), släng på dem på stekjärnet.
Skiva ner svampen i lagom storlek, skär ner bacon i önskad storlek. (man kan även ha tärningar om man vill ha det). Släng ner svamp och bacon i stekjärnet tsm med löken. Låt det steka ett tag tills löken har blivit mjuk och baconet har fått fin färg. Salta och peppra.
Häll i grädden. Släng i parmesanost. Låt det stå och koka en stund, så grädden tjocknar lite.

Vips så har du en snabb, billig och god middag. Jag hade en god sallad till.

Bild: google




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0