Lista

Denna listan hittade jag hos Lotta

Hur skånsk är du?
Vilka av dessa orden har du använt:

[x] Flabb = Mun
[x] Tossig = Galen
[X] Fubbick = Idiot
[ ] Himmaluad = Hemmagjord
[ ] Himmave = Där hemma
[x] Fälleben = Krokben
[x] Huet = Huvudet
[ ] Hont = Hur
[x] Hotta = Kasta
[x] Kass = Dåligt
[x] Mög = Skit
[ ] Nellad = Sugen på
[ ] Rabbemos = Rotmos
[x] Rullebör = Skottkärra
[x] Sylten = Hungrig
[X] Håsa = strumpa
[ ] Timmerman = Bakis
[x] Gala = Skrika
[x] Tradigt = Tråkigt
[ ] Traderöv = Tråkig person
[ ] Hällörad = Religiös

TOTALT: 13

 0 = ingen skåning
1-13 = bor i skåne
14-21 -redig skåning




Postat av: Johanna

Jag blev också skåning! Nästan i alla fall. Det gjorde mig glad, jag älskar ju skånska. Det är charmigt.

Jag och Mira kommer ner i jul, om Anton följer med vet vi inte än. Det beror på om han får jobb eller ej, det är isf för mycket pengar för att kunna låta bli.

Mira har det jättebra på dagiset, hon vill gå dit så fort vi kliver upp! Det är kul för henne att få umgås med andra hundar, söka och på andra sätt aktiveras – sånt som vi inte har tid med på vardagarna annars. Hon är tydligen den enda hunden i sin grupp som inte har något emot att vara ute i regnet heller.. Min lilla skit. :)

Med lägenheterna går det segare. Tar så oerhört mycket tid att söka, så det blir sisådär med det. Anton har ju kvar lägenheten i gbg till januari, så det är väl ingen direkt brådska än även om det vore skönt att flytta snart.

Kram

2008-11-11 @ 16:19:00
URL: http://headmusic.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0