Jag lever.

Jag ska berätta om helgen. I fredes fick jag ringa till Bellevue och säga att jag inte kunde jobba. Hade så fruktansvärt ont i axeln. Skulle iförsig bara jobba 4 timmar men sjukgymnasten sa till mig att ta det lugnt. Köpte nytt överkast på hemtex, ett vitt och lite nya fräscha kuddfodral i vitt. Sen på kvällen gick vi ner till hamnen och kolla på båten "Götheborg" som lade till här i Ystad hamn. Den var stor. Vi gick sedan och åt på en restaurang nära hamnen med svärföräldrarna och K's syster Johanna och hennes pojkvän Anton, och några bekanta till svärföräldrarna. Det var trevligt. Vid 22 gick jag och K hem, Nelly kan ju inte vara ensam hur länge som helst, vi lämnar henne högst 4-5 timmar utan hundvakt. Annars tycker jag det är djurplågeri. Speciellt när det är valpar.

Lördagen starta jag och K med en mysig frukost ute på torpet, vi tog med Nelly. Där var johanna och Anton och deras hund Mira.
K stack och jobba kl 14. Sen halv fyra körde jag och hämta Anna för vi skulle klä ut oss till pirater för våran kära Emelie skulle ha piratfest. Vi blev skitcoola. Hos Emelie bjöds det på god mat och härligt sällskap.
Hon blev så glad över sin present. Hon fick en kattunge av oss (som hon tjatat om hela sommaren, men det roliga var att hon absolut inte trodde att vi skulle köpa en till henne, så hon blev rörd!) och en massa saker som katten behövde. Katten döptes till Jack. Och han är supersöt! :) K kom till Emelie efter jobbet runt 21.30. Vi körde hem vid 23.30, jag hade asont i axeln plus att vi ville hem till Nelly. Hatar som sagt att lämna henne för länge ensam. Där är ju till och med lag på det. Max 6 timmar får en hund vara ensam. Och jag vet många som inte sköter det. (Tyvärr). Har man skaffat hund får man ta sitt ansvar ju.

Söndagen starta vid 9.30 hos oss, bara en liten stund efter så körde vi till min farmor och farfar, skulle lämna lite saker. Sedan körde vi till Emelie för att kika lite på katten :) Han är så söt, och Emelie kunde inte tro att det var sant att katten var hennes. :) Efter det gick vi till mamma och farsan och snacka lite och sedan drog vi hem. Åkte till stranden med Nelly som bada för fullt :) Under kvällen sen käka vi pizza, kolla på "Mumien 3" (som jag inte rekomenderar någon att se, den var dålig), tog en långprommis i parken med Nelly, käka godis och kolla på "The Xfiles" (den verka bra, men jag somnade).

Och idag måndag. Blev väckt kl 07.10 av Lillebror som skicka sms :) och sen 07.20 ringde Bellevue och undra hur det var med mig om jag kunde jobba i veckan. Jag sa att jag skulle till doktorn idag kl 9.40. Skulle höra av mig sen. Så får vi se vad doktorn säger om axeln. Ska höra av mig till Vigs Ängar också.
Idag blir det lugnt. Först doktorn och sen tar jag det lugnt resten av dagen I think. En sak måste jag iaf, och det är att tvätta. Fullt med tvätt :)

Hoppas ni har haft det bra i helgen! ♥
Kram Geli




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0