Nämen Hejsan!

Tjabba tjena hallå! Dagarna susar förbi 190 km/h. Vår 4 års dag var mysig, vi tog en härlig promenad med vår älskade hund, spendera största delen av dagen ute på balkongen där vi solade och hade det mys. På kvällen käkade vi på Marinan. Stor besvikelse. Vi beställde in kycklingspett med tzatsiki och klyftpotatis. När jag skar i kycklingen och stoppade den i munnen så var den alldeles kall (färdigköpta kycklingspett så de var iaf inte råa) så jag kalla på servitrisen och sa som det var att jag inte ville äta kall kyckling. När den kom ut andra gången så var kycklingen bara ljummen, men jag orkade inte vänta längre så jag åt det som var varmt. När servitrisen kom igen till vårt bord så berättade jag återigen att kycklingen inte var varm och då fick jag och K varsin efterrätt som tröst. När vi gick in och skulle betala så träffade vi K's gamla chef (som äger stället) och hon skämdes så för att kocken inte hade serverat oss varm mat så vår nota skulle egentligen gå på 340 kr men vi fick allt för 250 kr. Då kändes det lite bättre. Men jag vet iaf att jag aldrig ska beställa in kycklingspett fler ggr. För det första att de inte var varma och för det andra för att det var färdigköpta spett som smakade snusk! Men men, vi hade det mysigt iaf ute på uteserveringen nere vid havet :) Fin dag iaf! ♥

igår hände inte jättemycket. Jag satt på balkongen hela eftermiddagen och läste en bok. Mycket härligt och färg fick jag också. och 30 000 nya fräknar ;)

Idag började jag dagen med att renbädda våra sängar, dammsuga och tvättade våra täcken. Så härligt det ska bli att krypa ner ikväll! :) Har även varit på möte nere på Ams (arbetsförmedlingen). Ska gå med i Aktivitetstöd (jobbgaranti för ungdomar) nu, istället för att få ersättningen från A-kassan. Det funkar inte med deltidsregeln när man jobbar som jag. För då hade jag snart inte fått någon ersättning när dem dagarna var slut. Ja, det tugget ska jag inte tråka ut er med. Det är så jävla rörigt ändå ;)
När mötet var klart så lagade jag middag. Panerad fisk med potatis/palsernacks mos med "morotsallad" (rivna morötter, rödlök, gräddfil, citronsaft och vitpeppar). God middag och jag är mätt som fan :) Tog en promenad direkt efter maten och nu ska jag bara slappa och jag hoppas att jag blir inringd imorgon, nu har jag inte jobbat sen i fredes. (Börjar klättra på väggarna).

Ne nu ska jag ta ett skutt mot soffan!

Later.




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0