Söndag.

Då var det söndag och jag förväntade mig samma härliga väder idag. Men ikke. Det har varit molnigt hela dagen, men ganska varmt väder ändå. Men roligare när solen tittar fram.
På förmiddagen pysslade vi i köket. Jag gjorde fina ettiketer till våra flaskor med olja och sånt, och även våra burkar med mjöl och annat. Och jag rensade skafferi och andra skåp.
K rengjorde ugnen. Det är nog ett av de tråkigaste sakerna man kan göra. Men fin blev den!
Kl 13 bjöd Lillebror och Sandra på middag tsm med våra föräldrar, farmor & farfar och morfar. Kalkon porterstek med kokt potatis, portersås, gele, inlagd gurka, och rostade rotsaker. Riktigt smarrigt! :) Lillebroren hade verkligen ansträngt sig, han hade bakat muffins också! :) Roligt att se att lilla latmask-lillebroren har ett städat och fint hem istället för hans tonårsrum ;)

Nu ska jag och K ta en promenad med Nelly.
Sen blir det soffhäng.

Later.




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0