Halka.

Om man inte hade nog med problem med min stackars axel redan. Nejdå. Jag halkade på jobbet idag när jag städade och slog i axeln. Den onda axeln.
Så jag fick sluta tidigare och besöka doktorn. Som dessutom var en stor NÖT! Han tryckte o hade sig på min axel så jag kände hur tårarna brände bakom ögonen. Men sedan sa han att jag var frisk nog att kunna arbeta som vanligt, men ändå skrev han ut skitstarka tabletter till mig. Hej, dubbelmoral!
Jag ska vara hemma från jobbet imorgon iaf. Sen får vi se hur jag gör resten av veckan.

Men inom sjukvården idag är det typ "ta dessa tabletterna och gå till jobbet som vanligt".
Bullshit...
Vem fan vill proppa i sig en massa starka läkemedel?


Later.



Postat av: Anna

Hej gumman!! jag vet hur det är, jag hade problem med min axel i april, och jag fick diklofenk och panodil mot det, sen är bara till att jobba. Jovisst, när man inte kan klä på sig själv, hur ska jag då kunna klä på min brukare. Nä,du här ska man inte vara sjuk.



Hoppas allt blir bättre. Har du inget för dig imorgon så kan vi kanske träffas och snacka lite skit.



Kram kram

2009-12-08 @ 18:13:17
URL: http://annak84.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men om du nu vet hur svårt det är att bli sjukskriven – varför tror du då att de som är hemma är "låtsassjuka"? Deras smärta kanske inte heller syns? Jag har visserligen aldrig varit sjukskriven men jag har svårt att tänka mig att det är samma sak som att "gå hemma och ha det bra"...

Kram

2009-12-09 @ 14:42:41
URL: http://solomag.se

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0