Tisdag.

Go'kväll. Vilket jobbigt väder det är ikväll. Snö. Usch, det är något av det värsta som finns. Nelly gillar det iaf, och det är väl tur att någon gör det ;) Har precis varit ute en runda med henne och hon rullade sig i snön (det lilla som har lagt sig).
Även idag var jag ledig, ingen som ringde imorse tyvärr. Men men, jag och K har varit och handlat en massa saker till fredag. På fredag kommer det 23 personer hit (släkten) som ska fira våra födelsedagar. Så då krävs det lite mat. Vi ska bjuda på två olika sorters pajer, hembakat bröd, dressing och sallad. Och kolatårta som mamma ska baka ♥.
Jag storstäda lägenheten när K stack till jobbet. Damma, dammsuga, diska, svabba golvet och rengjorde toaletten. Nu doftar här underbart. Måste dock dammsuga på fredag igen innan gästerna kommer, för när man har en hund och två katter så blir det väldigt hårigt :)
Nu ska jag snart ta en dusch och kanske lira lite poker. Och givetvis ska jag göra mig lite smoothie :) Perfekt "godis" att ha på kvällarna! :) (använder för det mesta jordgubbar, hallon, banan, vaniljyoughurt, kiwi och lite apelsinjuice).


Förresten så fick jag ett roligt samtal innan idag. De ringde från ett café som ska öppna i Ystad. Och undra om jag fortfarande var intresserad av en tjänst där. Jag skulle skicka mitt CV en gång till för det var något fel på filen på det andra dokumentet jag skickat och var de fortfarande intresserade av mig när de hade läst det, så skulle de höra av sig i slutet på veckan. Så jag hoppas verkligen att de hör av sig! :) Fan vad roligt det hade varit att jobba där. Och heltid :) Nice. Om jag får jobbet så tar det ca 2 minuter att gå dit :) Håll alla era tummar och tår för mig ;)
Tänk om jag får jobba i Café? Fan vad glad jag blir då!

Bild: Lånad från Google



Postat av: Mippi

Åhh gud vad skoj om du får jobbet :) får jag komma in o fika :) Njaa hihi jobbar inne för det mesta när de e såhär kallt, där vi står brukar vara 20-22 grader :) men vi går ju mkt ut o in på dagarna! Men det är så underbart att jobba för det mesta utomhus, speciellt på sommaren :)



Kortet har jag gett upp skall ringa om ett nytt imorrn jag är alltid så slarvig när de gäller saker, drygt att jag alltid blir av med mina saker.



Kram

2009-02-10 @ 18:46:37
URL: http://www.maddee.se
Postat av: Mippi

Ja jag är slarvmaja nr 1 ;)

Japp de e vårt hus :)

Va precis ute med vovvarna här va de ingen snö nu heller, bara helt blött :S Molly är så duktig nu händer inte olyckor på natten nu alls :)



Kram

2009-02-10 @ 18:51:47
URL: http://www.maddee.se
Postat av: Mippi

Hihi ja jag har nära till jobbet ;) la precis upp en länk på bloggen en video från jobbet på sommaren såå fiint :)



Ja Molly är 16 veckor :) o hon har växt mkt :) nu ligger hon o myser med min kille :) hihi han är så glad för henne :) hihi skoj!!

2009-02-10 @ 19:02:48
URL: http://www.maddee.se
Postat av: Caroline

grattis grattis... fick också det samtalet.. ska ditt nästa fredag på info och interjuv.. håller tummarna för dig..

2009-02-10 @ 20:54:06
Postat av: Jessica

Vad skoj, klart jag håller tummarna, verkar skitkul ju. Hade med velat jobba på cafe

2009-02-10 @ 22:52:44
Postat av: michaela

åh vad sugen jag blev på kaffe!

2009-02-11 @ 13:19:58
URL: http://mejx.blogg.se/
Postat av: mathilda

Grattis! :)

2009-02-11 @ 13:26:41
URL: http://mathildans.blogg.se/
Postat av: mathilda

okej men endå ;)

2009-02-11 @ 13:36:40
URL: http://mathildans.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0