Tisdag!




Idag hände en hemsk sak.
Det handlar om mammas nya valp Lady. (som är 5 månader)
När mamma fick henne så visste vi att det var något fel på hennes ena framben.
Men de på kenneln sa att det var något medfött och att hon inte hade ont av det.
Men både mamma och jag tyckte att hennes tass såg hemsk ut för hon haltade hela tiden. Och tassen typ vek sig när hon gick. Så mamma ville kolla upp det hos en veterinär. Och mycket riktigt så hade Lady väldigt ont. Hennes framtass var krossad. Antagligen hände det när hon var väldigt liten. Veterinären sa att vi inte kunde rädda henne. Amputera benet var ingen bra möjlighet för Lady hade nog inte klarat av det och det gick inte att fixa benet så mamma var tvungen att avliva Lady. Hon blev bara 5 månader gammal.. det som gör mig så ledsen är att de på kenneln inte kollade upp hennes tass när de såg att något var fel. För hade det upptäckts i tid så kanske de hade kunnat fixa hennes tass.
Men tyvärr fick mamma avliva henne idag. Mamma var så himla ledsen. Hon hade bara hunnit ha henne i två veckor ca och redan blivit så förtjust i henne. Jag såg Lady senast igår och då kramade jag henne och busade som bara den. och hon hade verkligen tuffat till sig. Men veterinären sa att hon led något oehört, och man vill ju verkligen inte att ens djur ska ha ont. Så trots att det är hemskt att avliva sitt djur så är det ibland det enda rätta.
Lilla Lady, du var så söt! Hoppas du slipper lida nu lilla vän. Vi tänker på dig!





Postat av: Mippi

Hej gumman! Jo de e bra här fast inget kort än ;) precis kommit hem från jobbet så inte hunnit leta hihi men blir väl att beställa ett nytt :)



Usch fy vad jag tycker synd om din mamma, riktigt dåligt av dom att inte kolla vovven :( usch jag är så känslig för allt som har med hundar o göra nu, sen olga varit så dålig men de va ju de rätta att avliva din mammas hund även om de beslutet är supersvårt att ta så är det ju bäst för djuret.



Ja jag skall oxå ut med vovvarna snart :) Kramar

2009-02-10 @ 17:27:42
URL: http://www.maddee.se
Postat av: Anna

Ja, aslout ska vi simma imorgon

2009-02-10 @ 17:57:16
URL: http://annak84.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0