Marängtårta.

Min marängtårta är färdig!

Ingredienser:
Marängbottnar (färdigköpta)
Vispgrädde
Hallon
Florsocker
Hallon sylt

Banan
Kiwi
Passionsfrukt
Sharonfrukt
Hallon
Björnbär
Strössel (jag tog silverkulor)
Chokladsås

Vispa grädde som vanligt. Tills den blir rätt tjock. Mixa hallon, lite grädde, florsocker och hallonsylt. Lägg en marängbotten (tyvärr var mina krossade så jag fick pyssla) på ett fat.
Lägg på ett lager grädde. Lägg på skivade bananer. Lägg ett lager hallon-grädde. Lägg på en ny marängbotten. Lägg på mer grädde. Stryk över hallon-grädde så tårtan blir härligt rosa!
Lägg på bär och frukt som du vill ha det.
Släng på strössel och dingla över chokladsås!

ÄT!



Postat av: Anna

Mmmm, ser riktigt gott ut. Det får jag prova en dag.

Grattis ännu en gång, hoppas din dag varit bra. Kram

2009-01-14 @ 18:38:17
URL: http://annak84.blogg.se/
Postat av: Jessica

Den ser god ut, säg till om där blir över ;) . Kram

2009-01-14 @ 19:25:59

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0