Promenerat

Promenera med Nelly innan i 1½ timme. Riktigt skönt, tråkigt väder bara då det blåste som tusan! På tal om simningen som jag var på igår kväll så är jag faktiskt sugen på att fortsätta, är ju bra träning för axeln att komma igång igen. Tål att tänkas på. Har precis tagit en varm dusch och tagit på mig pyjamasen så nu kan jag bara gå här hemma och mysa! Tända lite ljus ska jag också göra, och fixa en varm kopp te! Te är bara så gott, det är något man inte kan leva utan. Eller vad säger ni om det? Ni är kanske kaffedrickare hela bunten? Haha, det är något jag verkligen inte kan dricka. Kaffe. Usch. Ska jag dricka kaffe måste jag typ ha 6 sockerbitar i en kopp, hur ohälsosamt blir det på en skala? Nej, kaffe klarar jag mig utan!

Tänk, imorgon fyller jag 23 år. 23 år? Jag fattar inte vart alla åren har tagit vägen. Haha, börjar man bli gammal? Ohh, nej jag har hela livet framför mig (förhoppningsvis). Man ska hinna med mycket än.
Imorgon är det min dag!
Tyvärr ska jag bara göra tråkiga saker på min födelsedag. Jag ska till sjukgymnast och på ett möte på Ams. Kul att göra sånt när man fyller år? :) Men imorgon kl 19 kommer mina fina flickor till mig! Jag ska göra världens smarrigaste marängtårta. Den ska vara fylld med hallongrädde och hela hallon. sen ska jag ta på hallongrädde runtom med så den blir rosa! Sen ska jag bombadera den med massa goda frukter - sharonfrukt, kiwi, banan, passionsfrukt och hallon och kanske björnbär? Ska slänga på såna där roliga silverkulor (strössel) och dingla över chokladsås! Kommer bli så gott!

Nu ska jag kolla lite på 2½ men på trean. Sen är det Joey och sex and the city. Tvn är verkligen en trogen vän! ;) ♥

Later.



Postat av: Anna

I och med att går varenda dag, så har krpooen vant sig vid det. Får kanske prova något annat, så kroppen får arbeta på ett annat sätt. Jag äter 5 ggr/dag. Frukost, frukt, lunch, smoothie (hemmagjord), middag. Sen tillåter jag mig själv att äta godis, fre, lör. Annars så hade det inte gått. Du kan gå ner i vikt på vanlig husmanskost, så länge du äter lagom. Ett tips är att äta det du ska till du känner dig lagom mätt, sen ett knäckebröd på det. Jag har köpt hälsokalendern på boan och där kan man få lite tips. Har en del recpet på smoothies, om du skulle vilja ha.

Ja, simning är riktigt bra träning.



Jag håller helt med dig, te är riktigt gott. Kaffe kan jag inte med.

Mmmm, den tårtan lätt god, alltid kul och få lite tips på vad man ska göra när man ska ha kalas eller gäster.



Kram

2009-01-13 @ 19:20:01
URL: http://annak84.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, man måste tillåta sig till äta onyttigt oxå. Annars så hade inte jag heller klarat det. Ja, vikter hade nog inte varit en dum idé. Styrketräning e riktigt kul, men kostar ju en del, jag har tur och tränar gratis. Så dåmåste man ju vara fräck och utnyttja det.

2009-01-13 @ 20:09:00
URL: http://annak84.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag funderar på att börja simma i Ystad

2009-01-13 @ 20:46:42

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0