Söndag

Godmorgon gullisar!
Då var det söndag idag. Shit vad tiden går. På onsdag fyller jag 23 år. Jag tyckte precis det var julafton? haha. Jag hinner inte med riktigt. Men men, onsdag its my birthday och då kommer flickorna hit på fika på kvällen. Tyvärr jobbar K. Men kan hoppas att jag är ledig på dagen innan han sticker till jobbet så vi hinner ses lite på MIN dag! :)
Ska alldeles strax göra mig lite frukost. Idag får det bli två rostade mackor med ägg, en tallrik fil med banon, kiwi och kanel och ett glas apelsinjuice. Mums.

Sen när Ohlssons Basar öppnar ska jag köra dit en runda och se om de har visselpipor. Vi ska ha det som inkallningssignal till Nelly när hon springer lös i skogen/parken eller hamnen. Vi ska blåsa i visselpipan och sen direkt belöna med godis när hon kommer, så hon vänjer sig vid ljudet och att hon skall komma när hon hör ljudet. Såg det på tv häromdagen, det verkade vara ett bra sätt. När Nelly springer löst så har hon en tendens att springa ifrån oss om hon ser en annan hund, även ibland när hon vill jävlas. Så vi ska testa med denna metod. För det är inte bra att skrika "Nelly" som inkallningsord, som vi ofta gör. Man ska helst inte använda deras namn i den bemärkelsen. Det sa dem även på valpkursen.
Så nu är det bara att träna! :)



Kalkonmiddag hos mina föräldrar sen i eftermiddag. Ska bli väldigt gott!
Mysigt att umgås med familjen! ♥
Hoppas ni får en fin söndag!

Later.
Bild: google





Postat av: Jessica

Vi såg filmen igår på Ystads bio

2009-01-11 @ 11:16:42
Postat av: *Mippi*

Ja riktigt sjukt tur jag har heltidsjobb för de verkar riktigt galet.. så när dina dagar e slut så får du bara nån arbetsgaranti i mån o din lön eller? tänk om du knappt har jobbat :S fy fan vad trist.

Men hur länge å mkt skall man jobba sen för att få nya dagar att stämpla på?? Galet, hade aldrig gått att jag haft ett sådant jobb så som jag shoppar :O



Men det är riktigt synd om dom som bara har inringningsjobb tycker jag, de e ju bra att man jobbar så knäppt att sätta in en sådan regel, fast de e väl för MÅNGA har utnyttjat de att stämpla upp innan jag vet MÅNGA som gjort så..

Så de gäller att dom som har så söker heltidsjobb annars får man ju knappt några pengar.

2009-01-11 @ 12:56:41
URL: http://www.mippi.se

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0