Halv åtta hos mig.

Såg ni "halv åtta hos mig" ikväll? Jag gjorde och jag måste säga att det är synd att jag inte sett på det tidigare för det var ett ganska mysigt program. Och jag som är så intresserad av matlagning. Fy skäms på mig att jag inte har följt programmet..

Dagens middag här hemma blev pasta med pastasås.


Ingredienser:

Pasta

Sås:
Smör
Gul lök
Svamp
Paprika
Strimlat kalkonkött/skinka
Salt
Peppar
Curry
Chilipulver
Creme fraiche
Matlagningsgrädde
Lite chilisås
Riven ost
  • Sätt på vatten så du kan koka pasta.
  • Skala och hacka gul lök.
  • Bryn den i smör i en gryta. Hacka svamp och paprika. Häll i det i grytan.
  • Släng i den färdigstrimlade kalkonköttet/skinkan. Rör om!
  • Smaksätt med salt, peppar, chilipulver och curry.
  • Häll i creme fraiche, grädde och lite chilisås.
  • Häll i lite riven ost, så blir såsen krämig.
  • Servera med nykokt pasta.
Jag slängde bara ihop såsen, men den blev helt ok :). Blev lite kylskåpsrensning.

Bild: Google

Later.




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0