Dag 3 - mina föräldrar.

Dag 3 - mina föräldrar.

Mina föräldrar är dem bästa i hela världen, även om jag kan få lite dampanfall på min kära far emellanåt. ;)
Jag och min bror kallar inte våra föräldrar för mamma & pappa som alla andra barn gör. Vi kallar dem för mamma & far. Helknasigt, jag vet!

Mina föräldrar har varit ett par sedan 1984, tror jag det var. Och de är fortfarande gifta! Och det gör mig så glad.
Min mamma är världens bästa, hon heter Karin. Min mamma är sjuk sedan rätt många år tillbaka, men olika sorters värker. Reumatisk värk är en av dem. Hon är sjukpensionär, men jag vet att hon skulle kunna göra vad som helst för att bli frisk och börja jobba igen. Men tyvärr går det inte, som läget ser ut just nu.
När jag bodde hemma hade vi inte så bra kontakt, jag tyckte inte att jag kunde prata med henne om vad som helst. Men sedan jag flyttade hemifrån så har hon mer blivit som en mycket bra vän. Och jag ringer henne varje dag för att se om hon mår bra. Hon är snäll, generös och en väldigt bra lyssnare. Jag älskar hennes mat. Hon är bäst i världen helt enkelt.

Min far heter Roland och är en mycket rolig person. Och väldigt stressad alltid, varför vet jag inte? :) Men ibland stressar han upp alla i sin omgivning och ibland kan man få spel på honom. Men han menar bara väl! :)
Han är en rolig person och väldigt, väldigt snäll. Han har jobbat som slaktare på Scan i hela sitt liv. Som liten minns jag att han var konflikträdd. Han sa alltid till oss att vi skulle ta alla disskusioner med mamma, så vi inte skulle bli arga på honom om han sa nej. Han är fortfarande så.
Han tycker om att hålla rent, och håller man på med någonting hemma hos dem så kan han ta undan alla saker innan man är klar, men det är typiskt honom. Men är det någon man i världen som har tummarna mitt i handen, så är det min kära far. haha. Men vi älskar dig ändå! :)

Jag älskar er! ♥




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0