Dag 6 - min dag.

Min dag.. Kunde varit bättre.
Klockan ringde kl 05.45 imorse. Tog på mig kläder och gjorde mig klar. Kollade ut och såg att det var snöstorm.
Bara att bege sig ner till bilen och börja skotta lite. Körde till Sövestad skola för att jobba.
Fruktansvärt läskigt att köra bil i detta väder. Emellanåt såg jag inte ens vägen så det vara bara att hoppas och chansa på att man var på rätt sida av vägen. Riktigt läbbigt.

Blev typ 20 minuter tidigare till jobbet, visste ju inte hur lång tid det skulle ta att köra.
Första gången jag jobbade på Sövestad skola, har aldrig varit där innan.
Började med att göra frukost till de barn som lyckats ta sig till skolan.
Fick reda på att alla skolbussar var inställda. Så istället för att laga mat till 130 så lagade jag till 53. Lite skillnad. Men ganska lugnt och skönt :)
Lagade till köttfärsgratäng med pepparsås. Och barnen tyckte det var supersmarrigt!

Sedan kom en varuleverans, och vagnen var full av saker så det tog ju lite tid att tömma. Gjorde sedan mellanmål till barnen och sen stack jag hem. Lika läskigt att köra då. Fick sladd på bilen och var nära att hamna i diket, men lyckades få kontroll på bilen igen..
Väl hemma så ringde jag några telefonsamtal. Och sen klädde jag och K på oss alla vinterkläder för det var dags för en promenad med Nelly.
Köpte med oss mat hem från Pizzeria Triangeln. Vi var sugna på deras fläskfilé tallrik. Men nu är vi så besvikna. Inget bra kött och sunkiga pommes.

Nu blir det snart en dusch och sedan soffan.

Det var min dag det! :)




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0