Middag

Igår bjöd vi hem mina föräldrar och K's föräldrar på middag. Mycket trevligt och jag blev väldigt nöjd med maten. :) Jag gjorde hemmagjorda klyftpotatis med palsternackor och morötter som jag rostade i ugnen. Kyckling med bacon/ölkorv med creme fracihes egna smak - soltorkad tomat/fetaost. (Brynte först bacon, ölkorv, lök, vitlök, finhackad soltorkad tomat. Förstekte sedan kycklingen (jag använde innerfilé) med timjan, peppar och lite paprika pulver och la sedan i en smord form. La över baconblandningen på kycklingen. Blanda Creme fracihen med lite grädde och sambal oelek och hällde över kycklingen. Och sen in i ugnen tills kycklingen är klar.) MUMS.
Fick fina blommor och ett ljusfat. Vi spelade spelet "När då då?" och det är kul. Fast jag är sämst på det spelet. ;) Men man kan ju inte vara bra på allt. Haha. Bjöd även på en god hallon-glass-tårta till efterrätt. :)



Idag blir det födelsedagsmiddag hos farmor och farfar. Farmor fyller nämligen år imorgon. Jag tror hon blir 74 år. Jag ska köra hem om till mina föräldrar först tänkte jag. Kela lite med hundarna :)
Sen blir det kanske skogen med Nelly och K. Jag är sugen på det iaf.

Ha en bra dag!




Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0