En tjej

Såg en tjej när jag körde hem från jobbet. Jag fick gåshud när jag fick syn på denna tjejen. Hon var så fruktansvärt lik Andreja. Men det var inte Andreja, för Andreja dog för snart 4 år sedan. Jag fattar inte att det är fyra år sedan. Den 25 maj är det fyra år sedan hon togs ifrån oss. Så därför blev jag helt piggig på hela kroppen när jag såg den här tjejen innan. För det var ju inte Andreja. Kom och tänka mycket på Andreja nu i eftermiddag. Inte för att vi var nära vänner eller så, men hon var en väldigt härlig person som alltid hade ett leende på läpparna. Och visst tänker man på henne ibland. Hörde låten som en av hennes vänner spelade in när den hemska olyckan hade hänt - Vila i frid Andreja, heter den. Och då fällde jag några tårar. Och jag kan fortfarande inte fatta - varför?

Jag vet att många saknar dig, Andreja.






Lätta ditt hjärta:

Namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0